FANDOM

Radziłowska
Saska Kępa
Praga Południe
Radziłowska
ul. Radziłowska
Okres powstania: lata 30. XX wieku
Długość: 50 m
Zakres numerów: 1-10

Ulica Radziłowska – ulica na Saskiej Kępie, w dzielnicy Praga Południe. Odchodzi ślepo od ulicy Zakopiańskiej i kończy się po około 50 metrach, choć adresowo do ulicy należą także domy stojące wzdłuż uliczki bez nazwy biegnącej prostopadle, od Zwycięzców do Szczuczyńskiej. Nazwa ulicy wiąże się zapewne z miejscowością Radziłów, współcześnie w powiecie grajewskim w województwie podlaskim.

Ulica powstała w latach 30. XX wieku i początkowo planowano, że będzie biec od Zakopiańskiej do Wandy przecinając po drodze Paryską przy placu Przymierza. Ostatecznie jednak z planów zrezygnowano, ulicę skrócono do krótkiego odcinka w rejonie Zakopiańskiej i zabudowano tak, że rozbudowa ulicy wymagałaby wyburzenia kilku kamienic. Ulica Radziłowska była jedną z ostatnich wyasfaltowanych uliczek na Saskiej Kępie.

Wzdłuż ulicy Radziłowskiej zachował się szereg przedwojennych domów i kamienic, które znajdują się dziś pod numerami: nr 1, nr 3, nr 5, nr 6, nr 8, nr 10 oraz nr 10a. Przy ulicy Radziłowskiej 5 mieści się Stowarzyszenie Edukacji i Postępu STEP.

W sieci Wikii

Losuj Wikię