FANDOM

Przy Bażantarni
Natolin, Kabaty
Ursynów
Przy Bażantarni (ulica)
ul. Przy Bażantarni (rejon ul. Lokajskiego)
Okres powstania: lata 80. XX wieku
Długość: 1 400 m
Zakres numerów: 2-13

Ulica Przy Bażantarni – ulica położona na Ursynowie. Łączy ul. Rosoła na wschodzie z ul. Stryjeńskich na zachodzie. Ulicą odbywa się ruch autobusowy.

Po raz pierwszy pojawia się na planie PPWK z 1988 roku[1].

OpisEdytuj

Przy Bażantarni (radar)

Tablice mierzące prędkość na wysokości ul. Raabego

Ulica rozpoczyna swój bieg na wschodzie od skrzyżowania z Rosoła, po czym podążając na zachód mija ulice Lokajskiego, Raabego, aleję Komisji Edukacji Narodowej, Żabińskiego, Borsuka i Telekiego na skrzyżowaniu ze Stryjeńskich kończąc. Wzdłuż ulicy biegnie ścieżka rowerowa, na odcinku al. Komisji Edukacji NarodowejRosoła.

W sierpniu 2015 roku, przed rokiem szkolnym, przy skrzyżowaniu z ul. Raabego pojawiły się tablice elektroniczne, która pokazują prędkość, z jaką porusza się przejeżdżający samochód. Wyświetlacze zostały zamontowane na próbę przez straż miejską[2].

Pochodzenie nazwyEdytuj

Nazwa Przy Bażantarni pochodzi od założonego w XVIII wieku w pobliskim Parku Natolińskim kompleksu pałacowego, nazywanego początkowo Bażantarnią, gdzie król Jan III Sobieski urządzał polowania na bażanty.

Najważniejsze obiektyEdytuj

Przy Bażantarni (chodnik)

Chodnik wzdłuż ulicy (2015)

52° 8.200' N 21° 3.696' E

Na rogu Przy Bażantarni i Lokajskiego jest budowany nowy zespół mieszkaniowy, powstaną trzy budynki o adresach Przy Bażantarni 8b, 8c i 8d, o wysokości od 5 do 9 pięter[3].

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Plan komunikacji miejskiej, 1988
  2. Klaudia Ziółkowska: Zamiast mandatu... smutna buźka! Nowe tablice na Przy Bażantarni, haloursynow.pl. 27 sierpnia 2015. [dostęp 30 września 2015].
  3. Strona dewelopera. Dostęp 30 września 2015 r.

W sieci Wikii

Losuj Wikię