FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Płaskowickiej.
Filipiny Płaskowickiej
Natolin, Stary Imielin, Ursynów Centrum
Ursynów
Płaskowickiej (ulica)
Ulica Płaskowickiej przy skrzyżowaniu z Cynamonową, w tle skwer kpt. Zygmunta Pawlaczyka (2016)
Okres powstania: lata 80. XX wieku
Długość: 3 200 m
Zakres numerów: 3-40

Ulica Filipiny Płaskowickiej – ulica położona na osiedlach Imielin i Natolin w dzielnicy Ursynów.

Nazwana została na cześć Filipiny Płaskowickiej, działaczki ruchu socjalistycznego, nauczycielki. Nadanie nazwy nastąpiło w 1975 roku[1].

PrzebiegEdytuj

Ulica zaczyna się na wschodzie przy Nowoursynowskiej, jej kolejnymi przecznicami są: Rosoła, Cynamonowa, Lanciego, aleja Komisji Edukacji Narodowej (1999-2017: jako rondo Krystyny Krahelskiej), Braci Wagów, Stryjeńskich oraz Dereniowa (jako rondo Dereniowa), Pileckiego (jako rondo Polskich Kryptologów Enigmy), tutaj ulica zakręca drobnym łukiem w kierunku północnym i kolejnymi przecznicami są ulice Polskie Drogi, Rolna, Roentgena (jako rondo). Ulica kończy się skrzyżowaniem z ul. Puławską.

Planowane przedłużenie ulicy Płaskowickiej w kierunku Wilanowa poprzez Pola Wilanowskie nazywane było roboczo Płaskowickiej-bis – odcinek ten 19 marca 2009 roku zyskał nazwę ul. Adama Branickiego. Pod ul. Płaskowickiej ma planowo przebiegać Południowa Obwodnica Warszawy.

Najważniejsze obiektyEdytuj

52° 8.631' N 21° 2.914' E

Przy ulicy Płaskowickiej mieszczą się następujące obiekty:

W czerwcu 2013 roku na ul. Płaskowickiej, na wysokości planowanego przedłużenia ul. Indiry Gandhi zamontowane zostały progi wyspowe, podobne do tych zamontowanych wcześniej na ul. Stawki oraz na ul. Obrońców Tobruku.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W folderze informacyjnym SBM Ursynów informującym o budowie osiedla Ursynów Południowy z ok. 1977 r. ulica została dwukrotnie wymieniona pod nazwą Felicyty Płaskowickiej[2].

Przypisy Edytuj

  1. Kwiryna Handke: Słownik nazewnictwa Warszawy. Warszawa: Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, 1998, s. 396.
  2. Informacja o zespole osiedli Ursynów Południowy (prawa stronica), strona z folderu SBM Ursynów dostępna w serwisie Ursynow.org.pl. Dostęp 8 maja 2015 r.

W sieci Wikii

Losuj Wikię