FANDOM

Ludwika Mierosławskiego
Stary Żoliborz
Żoliborz
Mieroslawskiego
ulica Mierosławskiego
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 800 m
Zakres numerów: 1-31

Ulica Ludwika Mierosławskiego – długa na prawie 800 metrów ulica na Żoliborzu, tworząca łuk między aleją Wojska Polskiego a ulicą Felińskiego.

Ulica Mierosławskiego rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z al. Wojska Polskiego, po czym biegnie na północ, skręca na północny zachód, krzyżuje się z ulicami Kaniowską, Śmiałą, Ejsmonda i Czarnieckiego, skręca na zachód, krzyżuje się z ulicami Mickiewicza i Pogonowskiego, kończąc swój bieg na skrzyżowaniu z ulicą Felińskiego.

W latach 1924-1938 ulicą na odcinku od Felińskiego do Mickiewicza kursowały tramwaje. W 1979 roku w willi Alicji i Bożeny Wahl przy ul. Mierosławskiego 9 otwarto jedną z pierwszych prywatnych galerii sztuki w Polsce. Wystawiano w niej prace najwybitniejszych artystów m.in: Henryka Tomaszewskiego, Teresy Pągowskiej, Piotra Potworowskiego, Franciszka Starowieyskiego, Jana Lebensteina i wielu innych. Galeria działała do 2002 roku.

Patronem ulicy jest Ludwik Mierosławski – polski generał, pisarz i poeta, działacz polityczny i narodowościowy.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię