FANDOM

Marsa
Gocławek, Kawęczyn-Wygoda, Nowy Rembertów
Praga Południe, Rembertów, Wawer
Marsa (węzeł)
ul. Marsa (rejon Ostrobramskiej)
Okres powstania: ok. 1909 rok
Długość: 3200 m
Zakres numerów: 3-124

Ulica Marsa – ulica o długości 3,2 km położona na Pradze Południe i w Rembertowie. Biegnie od skrzyżowania ulic Płowieckiej i Ostrobramskiej (ronda I. Mościckiego) na północ krzyżując się kolejno z ulicami:

Marsa

Ulica Marsa
(rejon ul. Ostrobramskiej2008)

– od wschodu:

– od zachodu:

Swój bieg kończy po skrzyżowaniu z ulicą Cyrulików, zaraz za linią kolejową PKP Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Trasa tworzy granicę między dzielnicami: Praga Południe i Wawer oraz między Rembertów, a Wawer. Marsa jest częścią drogi wojewódzkiej DW637 na całej swojej długości oraz DW631 na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Płowiecką a Żołnierską.

Od 2005 roku trwa przebudowa ulicy, najpierw do 2011 roku wybudowano rondo oraz węzeł łączący ulicę z Trasą Siekierkowską, następnie rozpoczęto przebudowę ulicy w kierunku ul. Żołnierskiej, gdzie powstały dwa nowe wiadukty nad linią kolejową, a docelowo do 2017 roku ma powstać kolejny wiadukt łączące się z ul. Żołnierską. Nie wiadomo, czy zostanie zrealizowany drugi wiadukt w kierunku centrum, gdyż jego budowę blokuje instytut z siedzibą przy ul. Marsa 61.

Pochodzenie nazwy ulicy nie jest do końca jasne. Nawiązuje ona najprawdopodobniej do boga wojny - Marsa lub pochodzi od Pola Marsowego, czyli popularnej nazwy poligonu lub placu ćwiczeń. Inne źródła podają, że została tak nazwana na cześć planety: Mars. W 1999 roku w telewizji i prasie spekulowano, jakoby nazwa ulicy miała zostać zmieniona na al. NATO (z ang. Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego), w 50. rocznicę powstania układu.

Najważniejsze obiektyEdytuj

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię