FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Ursynowie. Zobacz też: Ulica Leśna w Wesołej.
Leśna
Rezerwat Las Kabacki, Pyry
Ursynów
Leśna.jpg
ul. Leśna
Okres powstania: przed 1911 rokiem
Długość: 1 700 m
Zakres numerów: 1-61

Ulica Leśna – długa na 1,7 kilometra ulica położona na terenie Ursynowa. Prowadzi w większości przez teren Rezerwatu Las Kabacki im. Stefana Starzyńskiego oraz przez osiedle Pyry. Od zachodu ograniczona jest ul. Puławską (bez połączenia) a od wschodu ul. Moczydłowską. Krzyżuje się z ulicami Słonki i Trele. Jedynie część ulicy jest wyasfaltowana, część zaś ma charakter drogi gruntowej.

Ulica pojawia się na niemieckiej Mapie Rosji Zachodniej (Karte des Westlichen Russlands) z 1911 roku[1], na jej zachodnim końcu znajdowała się wówczas stacja Pyry kolejki piaseczyńskiej. Na planie PPWK z 1958 r. przed samą stacją krzyżowała się z ulicą Cichą (dziś Trele)[2]. Na planie z 1962 roku przy tym skrzyżowaniu oznaczone jest kino[3].

Przy ul. Leśnej znajduje się baza wojskowa, gdzie przed II wojną światową pracowano nad odczytaniem tajnych depesz niemieckich, szyfrowanych za pomocą maszyny ENIGMA. Dziś stoi tam głaz upamiętniający to zdarzenie.

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Karte des Westlichen Russlands, arkusz Warszawa-Süd, Königlich Preußische Landesaufnahme, 1911. Dostępny w archiwum Wojskowego Instytutu Geograficznego. Dostęp 10 maja 2015 r.
  2. Plan Warszawy PPWK, wyd. 1 z 1958 r., dostępny w serwisie Trasbus.com. Dostęp 10 maja 2015 r.

W sieci Wikii

Losuj Wikię