FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Lanciego.
Franciszka Marii Lanciego
Natolin
Ursynów
Lanciego 2
ul. Lanciego
(w oddali majaczy Warsaw Trade Tower)
Okres powstania: lata 80. XX wieku
Długość: 700 m
Zakres numerów: 2–19

Ulica Franciszka Marii Lanciego - 700-metrowa ulica położona na ursynowskim osiedlu Wolica. Ciągnie się od ul. Belgradzkiej na południu do ul. Płaskowickiej na północy. Patronem ulicy jest Franciszek Maria Lanci, architekt.

Ulica zaczyna się na południu od skrzyżowania z Belgradzką i Raabego, po czym biegnąc na północ, krzyżuje się z ulicami Lasek Brzozowy i Migdałową. Kończy się na skrzyżowaniu z ul. Płaskowickiej. Dawniej jeden z chodników odchodzących od Lanciego nosił nazwę ulicy Świątkowskiego.

Przy ulicy Lanciego znajduje się siedziba SBM Natolin, urząd pocztowy nr 141 (nr 13), a także Centrum Narodowe Wiary Bahá’í w Polsce. Do niedawna mieścił się tu też częściowo urząd dzielnicy Ursynów.

CiekawostkiEdytuj

  • Z najwyższych (7-10 pięter) bloków przy ul. Lanciego widoczny jest wieżowiec Warsaw Trade Tower, oddalony od ulicy o przeszło 11 kilometrów.
  • Na początku 2013 roku grupa mieszkańców ulicy zwróciła się z propozycją, aby z ich ulicy usunąć autobusy linii 192 i N37, gdyż niepotrzebnie zwiększają natężenie ruchu oraz hałasują przez cały dzień[1].

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Mieszkańcy Ursynowa apelują: "Zabierzcie nam autobusy", gazeta.pl, 11.02.2013

W sieci Wikii

Losuj Wikię