FANDOM

Stanisława Kulczyńskiego
Ursynów Centrum
Ursynów
Kulczyńskiego ulica.jpg
ul. Kulczyńskiego
Okres powstania: koniec lat 70. XX wieku
Długość: ok. 500 m
Zakres numerów: 1-24

52° 8.828' N 21° 3.222' E

Ulica Stanisława Kulczyńskiego - ulica w Warszawie położona w dzielnicy Ursynów, na terenie osiedla Na Skraju. Jest to ulica o charakterze osiedlowym, biegnie od ulicy Płaskowickiej wijąc się pomiędzy blokami, kończy się ślepo w głębi osiedla. Przecina jedynie ulicę Szolc-Rogozińskiego.

Patronem ulicy jest Stanisław Kulczyński, znany polski botanik i działacz społeczny, były rektor Uniwersytetu Wrocławskiego.

Przy Kulczyńskiego znajduje się m.in. niepubliczne przedszkole Przymierza Rodzin i kościół zielonoświątkowy DOM[1]. Przed budynkiem mieszkalnym Kulczyńskiego 8 stoi pomnik przyrody, głaz narzutowy "Głaz im. Stanisława Zwierza", granit różowy grubokrystaliczny ze strefami mikowymi (numer pozycji w wojewódzkim rejestrze pomników przyrody: 909)[2]. W okolicach północnej części Kulczyńskiego znajduje się wejście do stacji metra Imielin.

CiekawostkiEdytuj

  • Adam Miauczyński, główny bohater "Dnia Świra", mieszkał przy ul. Kulczyńskiego 7.

Przypisy Edytuj

  1. Nowy dom na Ursynowie, Mariusz Wojciech Łapiński, Radio Ursynów, 22 kwietnia 2014 r. Dostęp 9 maja 2015 r.
  2. Pomniki przyrody na terenie Dzielnicy Ursynów, mapa wydana przez Dzielnicę Ursynów m.st. Warszawy i DAUNPOL Wyd. Kartograficzne, Warszawa 2010.

W sieci Wikii

Losuj Wikię