FANDOM

Zygmunta Krasińskiego
Sady Żoliborskie, Stary Żoliborz
Żoliborz
Krasińskiego
Ulica Krasińskiego
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 2 950 m
Zakres numerów: 1-69
Krasinskiego (2)

Ulica Krasińskiego na skrzyżowaniu z Przasnyską

Ulica Zygmunta Krasińskiego – długa na prawie 3 kilometry ulica położona na Żoliborzu, ciągnąca się od Wybrzeża Gdyńskiego na wschodzie do Powązkowskiej na zachodzie. Posiada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku pl. WilsonaSady Żoliborskie oddzielone szerokim zieleńcem.

Ulica Krasińskiego rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z Wybrzeżem Gdyńskim, po czym biegnąc na zachód krzyżuje się kolejno z ulicami: Czarnieckiego, Dziennikarską, Karpińskiego, Mickiewicza, Słowackiego, Felińskiego, Toeplitza, Filarecką, Hozjusza, Suzina, Kochowskiego, Jaśkiewicza, Trentowskiego, Popiełuszki, Sady Żoliborskie, Broniewskiego, Anny German, Przasnyską i Elbląską, kończąc swój bieg na skrzyżowaniu z Powązkowską.

Planowane jest przedłużenie ulicy w kierunku południowo-zachodnim do Trasy AK oraz w kierunku Wisły, mostem Krasińskiego do ulicy Budowlanej na Bródnie. Na odcinku od placu Wilsona do ul. Budowlanej planuje się poprowadzić linię tramwajową.

Patronem ulicy jest Zygmunt Krasiński – polski poeta, dramatopisarz, prozaik i filozof historii.

Najważniejsze obiektyEdytuj

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię