FANDOM

Kazimierzowska
Stary Mokotów
Mokotów
Kazimierzowska
ul. Kazimierzowska (rejon ul. Narbutta)
Okres powstania: bd.
Długość: 1 330 m
Zakres numerów: 4-85

Ulica Kazimierzowska – ulica położona na terenie Starego Mokotowa. Usytuowana jest jest między Rakowiecką a Ursynowską, zorientowana w kierunku północ - południe. Przecznicami ulicy są m.in. ul. Narbutta, ul. Madalińskiego, ul. Dąbrowskiego, ul. Racławicka. Południowym przedłużeniem ulicy jest ul. Krasickiego.

Kazimierzowska (nr 36)

Willa (nr 36)

Przy Kazimierzowskiej mieści się między innymi: szkoła podstawowa, przedszkole, poczta oraz Zespół Szkół Odzieżowych i Licealnych nr 22. Przy ul. Kazimierzowskiej jest także skwer Słoweński.

Do lat 70. XX wieku Kazimierzowską jeździły trolejbusy, których pętla znajdowała się przy południowym krańcu ulicy, przy parku Dreszera. Przez jakiś czas pętla była wykorzystywana jeszcze przez autobusy, jednak ta 28 kwietnia 1985 roku została zlikwidowana.

Na odcinku pomiędzy Rakowiecką a Narbutta obowiązuje ruch jednostronny (w stronę południową).

Powstanie warszawskieEdytuj

Przy skrzyżowaniu z Narbutta w okresie okupacji hitlerowskiej stacjonował batalion SS (w Szkole Rękodzielniczej, obecnie mieści się tam Zespół Szkół Odzieżowych i Licealnych nr 22). Po nadejściu "godziny W" był to jeden z pierwszych celów mokotowskich powstańców. Obecnie znajduje się tam tablica upamiętniająca pierwszy bój baonu ”Bałtyk” pułku "Baszta" (w dniu 1 sierpnia 1944).

ObiektyEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię