FANDOM

Jugosłowiańska
Gocław
Praga Południe
Jugosłowiańska
ul. Jugosłowiańska
Okres powstania: ok. 1977 roku
Długość: 780 m
Zakres numerów: 1-11

Ulica Jugosłowiańska (do 1979 roku Jóźwiaka) jest jedną z czterech ulic-łuków prowadzących dookoła Gocławia, osiedla dzielnicy Praga Południe. Zaczyna się ona skrzyżowaniem z ul. Fieldorfa jako przedłużenie Meissnera. Następnie mija ul. Kwiatkowskiego, ul. Samolotową i kończy swój bieg skrzyżowaniem z ul. Bora-Komorowskiego za którym przechodzi w ul. Umińskiego. Jugosłowiańska w odróżnieniu od pozostałych łuków jest jednojezdniowa i posiada po jednym pasie w każdym kierunku. W 2014 roku wzdłuż ulicy powstała też ścieżka rowerowa.

Ulica powstała w drugiej połowie lat 70 tych XX wieku, jako część okręgu ulic otaczających całe osiedle nazwanych imieniem Franciszka Jóźwiaka. W 1979 roku podzielono ciąg na cztery osobne odcinki. Powstały ulice: Meissnera (część płd.-zach.), Umińskiego (część płn.-wsch.), Jóźwiaka (część płn.-zach., dziś ul. Abrahama) oraz omawiana Jugosłowiańska. Nazwa ulicy pochodzi od Jugosławii, nieistniejącego już państwa narodów południowosłowiańskich.

Obecnie przy ul. Jugosłowiańskiej powstały nowe osiedla – Adria oraz Iskra VI w południowej pierzei ulicy.

W sieci Wikii

Losuj Wikię