FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy Indiry Gandhi. Zobacz też: Ulica Mahatmy Gandhiego.
Indiry Gandhi
Ursynów Centrum
Ursynów
Ulica Indiry Gandhi
ul. Indiry Gandhi (rejon Hirszfelda) –
w tle kościół św. Tomasza Apostoła
Okres powstania: lata 70. XX wieku
Długość: 1 400 m
Zakres numerów: 11-35

Ulica Indiry Gandhi (dawniej Nugat) – ulica położona na Ursynowie, która biegnie od ul. Rosoła do ul. Pileckiego. Patronką ulicy jest Indira Gandhi, indyjska polityk, dwukrotna premier Indii.

Ursynowski fortepian

Szkielet "Ursynowskiego Fortepianu" – obecnie nie istnieje

Ulica została wytyczona w latach 70. XX wieku w związku z rozpoczęciem budowy osiedli Ursynów Południowy (Imielin i Na Skraju) i początkowo nosiła przeniesioną z innego miejsca nazwę Nugat (por. Nugat), biegła od ul. Rosoła do ul. Findera. Zabudowa zaczęła powstawać w 1975 roku, a prace ciągnęły się do lat 80. XX wieku. Pierwsze autobusy przejechały ulicą 21 czerwca 1980 roku i była to linia 177, uzupełniona jeszcze w tym samym roku o linie 341, 451 i 495. Od samego początku była to ulica dwujezdniowa, obudowana głównie blokami mieszkalnymi, obecną nazwę, Indiry Gandhi, uzyskała na odcinku RosołaPileckiego dnia 31 stycznia 1985 roku. W 1995 roku na rogu al. Komisji Edukacji Narodowej otwarta została stacja metra Imielin, zaś dopiero około 2005 roku powstało prowizoryczne przedłużenie ulicy z betonowych płyt oraz kostki betonowej w kierunku południowym, które docelowo ma sięgnąć do Południowej Obwodnicy Warszawy.

Zobacz więcej w artykule: Budowa przedłużenia Indiry Gandhi.

W pobliżu ulicy ma też powstać Szpital Południowy.

Ulica rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z ul. Rosoła i ul. Nugat, po czym biegnie na południowy-zachód, krzyżując się kolejno z ulicami Teligi, Szolc-Rogozińskiego, Cynamonową, Polinezyjską, al. Komisji Edukacji Narodowej, Hawajską, Dereniową, Miklaszewskiego, Hirszfelda i Marca Polo, by zakończyć się u zbiegu z ul. Pileckiego. Docelowo ma zostać przedłużona do Południowej Obwodnicy Warszawy, krzyżując się po drodze jeszcze z ul. Polskie Drogi, ul. Alternatywy, ul. Rolną i ul. Płaskowickiej.

Większość obiektów przy ul. Indiry Gandhi jest przypisanych adresowo do sąsiednich ulic, ponadto znajduje się tutaj stacja metra Imielin (róg al. Komisji Edukacji Narodowej) oraz Instytut Hematologii i Transfuzjologii (ul. Indiry Gandhi 14), w budowie jest nowy budynek mieszkalno-biurowy (nr 27). Nigdy nieukończone pozostało centrum handlowe Ursynowski Fortepian, które miało znaleźć się na rogu ul. Cynamonowej – rozbiórkę konstrukcji przeprowadzono w 2014 roku.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię