FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Inżynierska.
Inżynierska
Nowa Praga
Praga Północ
Inzynierska
ul. Inżynierska
Okres powstania: ok. 1880 roku
Długość: 300 m
Zakres numerów: 1-11

Ulica Inżynierska – ulica położona na Pradze Północ na obszarze Nowej Pragi, która biegnie od Wileńskiej do Ratuszowej.

Ulica powstała zapewne w latach 80. XIX wieku, choć już wcześniej przy współczesnej ulicy powstała pierwsza drewniana remiza tramwajów konnych, które od 1866 roku kursowały z pobliskiego Dworca Petersburskiego na Dworzec Wiedeński. Została zabudowana kamienicami na przełomie XIX i XX wieku, a nazwa Inżynierska została zatwierdzona w 1907 roku w nawiązaniu przedsięwzięć inżynierskich związanych z modernizacją tramwajów[1]. Zabudowa nie została zniszczona podczas II wojny światowej. W latach 50. XX wieku planowano przedłużenie ulicy do al. Świerczewskiego, a w latach 70. wyburzenie kamienic w okolicy Inżynierskiej i postawienie w ich miejscu kilku bloków mieszkalnych. Zamierzenia te jednak nie doszły do skutku i do dzisiaj wzdłuż ulicy zachowała się dawna zabudowa.

Ulica rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z Wileńską, po czym kieruje się na zachód, gdzie krzyżuje się z Małą, Stalową i 11 Listopada by zakończyć się u zbiegu z Ratuszową i Dąbrowszczaków.

Wzdłuż ulicy Inżynierskiej znajdują się następujące obiekty:

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Kwiryna Handke, Słownik nazewnictwa Warszawy, str. 104, Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, Warszawa, 1998

Linki zewnętrzneEdytuj