FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Hutnicza.
Hutnicza
Targówek Fabryczny
Targówek
Hutnicza
ul. Hutnicza
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 250 m
Zakres numerów: 1-10

Ulica Hutnicza – ulica na Targówku, która biegnie od ul. Księcia Ziemowita do ulicy Widzewskiej. Nazwa nawiązuje się do znajdującej się niegdyś nieopodal huty szkła.

Ulica została gęsto zabudowana domami oraz oficynami mieszkalnymi w okresie międzywojennym, wówczas ulica odchodziła od ul. księcia Ziemowita na wschód, przecinała planowaną ulicę Naftową i dochodziła do składów naftowych "Polmin". Zabudowa w dużej mierze przetrwała II wojnę światową, nie licząc całkowicie zniszczonych składów naftowych. Mimo to wiele zachowanych budynków, szczególnie najbliżej skrzyżowania z ulicą Księcia Ziemowita, rozebrano. Z czasem ulicę wyasfaltowano i przedłużono do ulicy Rosieńskiej, z czasem jednak ta druga zanikła, czyniąc z ulicy ślepy zaułek. Dlatego też ulica, nie licząc nowego budynku nr 6/8, do dzisiaj zachowała swój przedmiejski charakter.

Ulica rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z ulicą księcia Ziemowita, po czym kieruje się na południowy-wschód i krzyżuje z ulicą Szklaną, po czym dalej dochodzi do bramy zakładu przemysłowego, przy którym krzyżuje się z praktycznie nieistniejącymi ulicami Widzewską i Rosieńską.

Wzdłuż ulicy zachowało się kilka przedwojennych domów oraz oficyn, które znajdują się pod numerami: nr 2, nr 4, nr 6 oraz nr 9. Przy ulicy, pod numerem 6/8, znajduje się także budynek Farmaceutyczno-Chemicznej Spółdzielni Pracy.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię