FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy na Mokotowie. Zobacz też: Ulica Gościniec w Wesołej.
Gościniec
Siekierki
Mokotów
Gościniec (na Warszawikię)
ul. Gościniec (rejon ul. Polskiej)
2014 – por. 2012
Okres powstania: ok. 1920
Długość: 950 m
Zakres numerów: 3-42

Ulica Gościniec – lokalna ulica licząca około kilometra długości, położona na warszawskich Siekierkach. Rozpoczyna swój bieg od terenu Łachy Siekierkowskiej, a następnie biegnie na zachód, mijając kolejno ulice: Gwintową, Polską, Koszykarską, Łososiową i Nadrzeczną.

Ulica Gościniec na początku XX wieku była małą wiejską drogą przebiegającą przez wieś Siekierki Duże. Po odzyskaniu niepodległości droga została nazwana ulicą Gościniec. Przez dekady drogą była lokalną asfaltówką na Siekierkach. Od 1948 roku zaczął przyjeżdżać tutaj autobus 108, do 1963 znajdowała się na skrzyżowaniu ul. Polskiej z ul. Koszykarską pętla tej linii. Od 2001 roku kursuje tędy autobus 167. Od 2002 r. nad ulicą Gościniec przebiega wiadukt Trasy Siekierkowskiej (pod nazwą al. Becka). Obecnie planuje się w tej okolicy budowę Warszawskiego Parku Technologicznego. Warto przypomnieć, że w latach 30. XX wieku planowano na terenie Siekierek zbudować wioskę i stadion olimpijski – Polska miała starać się o organizację igrzysk w 1944 roku.

Najważniejsze obiektyEdytuj

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię