FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy w Śródmieściu. Zobacz też: Ulica Flory w Wesołej.
Flory
Ujazdów
Śródmieście
Flory
Ulica Flory przy Bagateli
Okres powstania: początek XX wieku
Długość: 120 m
Zakres numerów: 1-9

Ulica Flory - długa na około 120 metrów uliczka w Ujazdowie, w dzielnicy Śródmieście. Biegnie od ulicy Klonowej do Bagateli. Jest jednokierunkowa.

HistoriaEdytuj

Ulica wytyczona została na początku XX wieku na terenach dawnego Towarzystwa Ogrodniczego Warszawskiego, na terenie rozparcelowanych ogrodów. Szybko zabudowano ją wysokimi kamienicami, w 1933 urzędowo otrzymała obowiązującą do dziś nazwę.

W trakcie powstania warszawskiego z kamienicy nr 9 wyprowadzono atak na siedzibę SS w alei Szucha, siłami 98 powstańców. W kamienicy nr 7 zbierano rannych z tych ataków. Ponieważ pomimo pogróżek wygłaszanych przez megafony, z kamienic przy Flory rażono strzałami niemieckich żołnierzy (z nr 9, likwidacja Niemców pod nr 5). Hitlerowcy wymordowali wszystkich zamieszkujących kamienicę nr 9, a część osób przepędzili w okolice placu Na Rozdrożu i użyli jako żywą zasłonę w atakach na ulicy Piusa IX (dziś: Piękna).

PatronEdytuj

Patronem ulicy jest Flora, w starożytnym Rzymie bogini kwiatów i wiosny, słowo "flora" jednocześnie oznacza ogół roślin. Nazwa ta związana jest z tym, iż ulicę wytyczono na terenach dawnych ogrodów Towarzystwa Ogrodniczego Warszawskiego.

TopografiaEdytuj

Ulica rozpoczyna swój bieg skrzyżowaniem z Klonową, po czym biegnie na północ kończąc się skrzyżowaniem z Bagatelą. Jest jednokierunkowa w kierunku północnym.

Obiekty położone przy ulicy to:

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię