FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Stacja metra Fieldorfa i Rondo Augusta Emila Fieldorfa.
gen. Emila Fieldorfa
Gocław
Praga Południe
Fieldorfa 2
ul. Fieldorfa (rejon ul. Jugosłowiańskiej)
Okres powstania: II połowa lat 70. XX wieku
Długość: 1 800 m
Zakres numerów: 1-51

Ulica gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" (dawniej aleja Bolesława Bieruta) – ulica położona na Pradze Południe, przecinająca osiedle Gocław, biegnie od Wału Miedzeszyńskiego do Ostrobramskiej. Patronem ulicy jest gen. August Emil Fieldorf "Nil", dowódca Kedywu Armii Krajowej, zastępca Komendanta Głównego AK.

W okresie międzywojennym obszar ulicy oraz współczesnego Gocławia przeznaczony był pod budowę międzynarodowego portu lotniczego, planów tych jednak nigdy nie zrealizowano, jedynie po wojnie znalazło się tutaj lotnisko sportowe. Lotnisko zlikwidowano w latach 70. XX wieku w związku z budową osiedla Gocław, pierwszy odcinek ulicy, nazwanej początkowo imieniem Bolesława Bieruta, otwarto w 1976 roku. W 1980 roku pojechał nią pierwszy autobus linii 123. W całości była przejezdna w 1982 roku, w bieg nowej ulicy włączono tez fragment Zamienieckiej na odcinku od Perkuna do Ostrobramskiej. W 1989 roku ulicy nadano współczesnego patrona, gen. Augusta E. Fieldorfa.

Fieldorfa

Ulica Fieldorfa (rejon ul. Nowaka-Jeziorańskiego)

Fieldorfa2

Ulica Fieldorfa (rejon ul. Wał Miedzeszyński

Ulica Fieldorfa rozpoczyna swój bieg na południu, od skrzyżowania z Wałem Miedzeszyńskim, a jej przebieg wygląda w sposób następujący:
2x2BP ul. Wał Miedzeszyński
2x2B-P1 ul. Jugosłowiańska / ul. J. Meissnera
2x1LN ul. J. Nagórskiego
2x2B ul. T. Bora-Komorowskiego
2x1PN ul. Złotej Wilgi
2x1LN ul. K. Guderskiego
2x2B ul. W. Umińskiego / ul. R. Abrahama
2xRW Kanał Gocławski
2x1B ul. L. Okulickiego / ul. J. Bukowskiego
2x1B ul. J. Nowaka-Jeziorańskiego
2x1B ul. Perkuna
2x2B ul. Ostrobramska / ul. Zamieniecka

Fieldorfa (Centrum Handlowe Gocław)

Centrum Handlowe Gocław (nr 41)

Wzdłuż ulicy Fieldorfa, na odcinku od Bora-Komorowskiego do Wału Miedzeszyńskiego oraz na odcinku od Nowaka-Jeziorańskiego do Perkuna, biegnie ścieżka rowerowa.

Wzdłuż ulicy gen. Fieldorfa znajdują się następujące obiekty:

Ponadto na rogu z ulicą Bora-Komorowskiego znajduje się kapliczka, ustawiona zapewne w latach 90. XX wieku, a na rogu Wału Miedzeszyńskiego jest pomnik Augusta Emila Fieldorfa. W przyszłości u zbiegu Fieldorfa z Bora-Komorowskiego znajdzie się stacja III linii metra B-26 Fieldorfa.

W sieci Wikii

Losuj Wikię