FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Elbląska.
Elbląska
Sady Żoliborskie
Żoliborz
Elblaska
Ulica Elbląska, po lewej zabytkowa szkoła
Okres powstania: bd.
Długość: 1 370 m
Zakres numerów: 2-67

Ulica Elbląska położona jest na Żoliborzu; składa się z dwóch fragmentów, choć w teorii stanowi całość. Pierwszy odcinek zaczyna się ślepo w pobliżu bocznicy kolejowej na granicy Żoliborza i Woli i biegnie do Powązkowskiej. Drugi zaś łączy ulice Krasińskiego i Broniewskiego.

Biegnąc z południa na północ, Elbląska krzyżuje się kolejno z ulicami: Szamocką, Powązkowską (bez zachowania ciągłości), Krasińskiego, Jasnodworską oraz Przasnyską i Saperską (tworząc nienazwane rondo). Przedłużeniem Elbląskiej na północ jest ulica Włościańska.

Ulica jest drogą lokalną, w zależności od odcinka różnej klasy: od początku ulicy do skrzyżowania z Szamocką jest drogą wewnętrzną, do Powązkowskiej – gminną. Na dalszym odcinku jest to droga powiatowa. Ulica posiada 1 jezdnię po 1 pasie ruchu. Na odcinku KrasińskiegoBroniewskiego obok ulicy wytyczona jest ścieżka rowerowa.

Nazwa ulicy pochodzi od miasta Elbląg w województwie warmińsko-mazurskim.

OtoczenieEdytuj

Obiekty użyteczności publicznej położone przy ulicy Elbląskiej:

KomunikacjaEdytuj

W pobliżu ulicy położone są zespoły przystankowe Włościańska i Elbląska. W wyniku konsultacji społeczne Zarządu Transportu Miejskiego rozpoczętych w lipcu 2014 roku w sprawie uruchomienia na ulicy linii autobusowej, 1 września 2015 roku ulicą ruszyła linia 221.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię