FANDOM

Domaniewska
Ksawerów, Służewiec
Mokotów
Domaniewska 2
ul. Domaniewska
(rejon ul. Modzelewskiego)
Okres powstania: lata 30. XX wieku
Długość: 2 500 m
Zakres numerów: 5-52

Ulica Domaniewska – długa na około 2,5 kilometra ulica położona na Górnym Mokotowie w obszarach MSI: Ksawerów oraz Wyględów w dzielnicy Mokotów. Biegnie od Bukowińskiej na wschodzie do ul. Suwak na zachodzie, odbywa się nią ruch autobusowy.

Ulica Domaniewska pojawia się po raz pierwszy na mapach jeszcze przed II wojną światową, jednak tylko na krótkim odcinku między Bukowińską a Wielicką (nie było jeszcze wówczas al. Niepodległości). Nie istniały wtedy plany przedłużania jej na zachód, jak to miało miejsce po wojnie, dokonano tego dopiero w latach 60. XX wieku aż po ulicę Suwak, choć nie miała jeszcze dużego znaczenia komunikacyjnego. Pierwsze linie autobusowe (174 i A-bis) kursowały nią dopiero od 1975 roku. Zachodnia część zabudowana była obiektami przemysłowymi, podczas gdy centralna budynkami mieszkalnymi, w tym tzw. osiedlem prototypów, składającym się z kilku prototypowych rodzajów bloków mieszkalnych, wszystkie są do dziś zamieszkane, choć tylko niektóre weszły do użycia. Sytuacja zaczęła się zmieniać po upadku reżimu komunistycznego, zachodnia część ulicy zaczęła się zapełniać biurowcami, a pierwszym był Curtis Plaza w 1993 roku (przypisany jest jednak do ul. Wołoskiej). Obecnie ulica Domaniewska od ul. Rodziny Hiszpańskich do ul. Suwak jest zabudowywana niemal wyłącznie biurowcami. W 2013 roku przebudowane zostały skrzyżowania z al. Niepodległości oraz z ul. Puławską, wykonane w ramach budowy ul. Nowo-Bukowińskiej.

Domaniewska (nr 14)

Willa (nr 14)

Kosciol NMP Matki Kosciola

Kościół NMP Matki Kościoła (nr 20)

Ulica Domaniewska rozpoczyna swój bieg skrzyżowaniem z Bukowińską, po czym kieruje się na zachód przecinając kolejno ulice Puławską, aleję Niepodległości, Abramowskiego, Modzelewskiego, Bryły, Pęcherską, Langego, Samochodową, Rodziny Hiszpańskich, Magazynową, Wołoską oraz Postępu, by zakończyć się skrzyżowaniem z ulicą Suwak, w pobliżu torów kolejowych linii radomskiej.

Domaniewska (budynek nr 39)

Biurowiec Nefryt (nr 39)

Przy ulicy Domaniewskiej znajdują się: