FANDOM

Czarna Droga
Zacisze
Targówek
Okres powstania: druga połowa XIX wieku
Długość: 400 m
Zakres numerów: 5-31
1969 tabliczka Zacisze Codzienna Czarna Droga.png

Tabliczka na skrzyżowaniu Czarnej Drogi i ul. Codziennej w 1969 roku

Ulica Czarna Droga – ulica na osiedlu Zacisze na Targówku, która przebiega od ul. Bogumińskiej do ul. Blokowej.

Ulica powstała w drugiej połowie XIX wieku jako droga dojazdowa do folwarku i dworku Zacisze. Wybiegała ona wówczas z szosy radzymińskiej w rejonie stacji "Zacisze" kolei mareckiej i biegła obecnym śladem, następnie skręcała na zachód wiodąc biegiem obecnej ul. Blokowej aby zakończyć się na zabudowaniach folwarcznych.

Po odebraniu Zygmuntowi Jórskiemu i jego żonie terenu folwarku i jego zabudowaniu Czarna Droga biegła od Piłsudskiego (ob. ul. Radzymińska) do Warszawskiej (ob. ul. Codzienna), a ostatnie 100 metrów ulicy zostało zabudowane. W 1965 roku odcinek Czarnej Drogi od Śmiesznej do Codziennej przejęła ul. Blokowa. W 1967 przy przebudowie ul. Generalskiej (ob. ul. Radzymińska) na drogę krajową zlikwidowano wjazd w nią z Czarnej Drogi, skracając ją do ul. Bogumińskiej.

Nazwa ulicy pochodzi od żwiru, którym wysypana była droga gdy prowadziła do folwarku.

Czarna Droga rozpoczyna swój bieg na skrzyżowaniu z ul. Bogumińską, po czym biegnie na północny zachód przecinając ulice Starozaciszańską i Dyngus, kończąc się na gwiaździstym skrzyżowaniu z ul. Blokową, Śmieszną, Skrzypcową i dawną Zygmuntowską (obecnie bez nazwy).

W sieci Wikii

Losuj Wikię