FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Ciszewskiego.
Jana Ciszewskiego
Stary Służew, Ursynów Centrum, Ursynów Północny
Ursynów
Ciszewskiego (ulica)
ul. Ciszewskiego, rejon ul. Rosoła
Okres powstania: lata 70. XX wieku
Długość: 1 900 m
Zakres numerów: 2-24

Ulica Jana Ciszewskiego (do 19 września 2017: Józefa Feliksa Ciszewskiego) – jedna z głównych ulic Ursynowa biegnąca w relacji wschód-zachód od skarpy wiślanej do Pileckiego.

Patronem ulicy jest Jan Ciszewski, dziennikarz i komentator sportowy.

Historia i przebiegEdytuj

Scieżka rowerowa ul. Ciszewskiego w Warszawie przy Dereniowej

Ścieżka rowerowa przy skrzyżowaniu z ul. Dereniowej

KEN Center (Ciszewskiego, aleja KEN)

KEN Center przy skrzyżowaniu z al. Komisji Edukacji Narodowej

52° 9.347' N 21° 2.553' E

Ulica Ciszewskiego zaplanowana została jako jedna z głównych ulic rozległego osiedla mieszkaniowego Ursynów-Natolin i została wybudowana pod koniec lat 70. XX wieku, na odcinku od ul. Dereniowej do ul. Cynamonowej[1], a pierwsze autobusy wyruszyły tą ulicą 19 listopada 1978 roku – były to linie 192, 492 i 604. Ulicę wybudowano od razu we współczesnej długości i szerokości.

W planach jest przedłużenie ulicy na wschód do Miasteczka Wilanów, przeszkodzić mogły mu planowane w tym miejscu inwestycje deweloperskie, jednakże ostatecznie w czerwcu 2015 roku udało się rozpisać przetarg na tę inwestycję.

Do 19 września 2017[2] nazwa upamiętniała Józefa Feliksa Ciszewskiego – inżyniera, publicystę, członka Polskiej Partii Komunistycznej i komunistycznej Partii Związku Radzieckiego – ale została zdekomunizowana.

Zobacz więcej w artykule: Zmiana patrona Ciszewskiego.

Ulica Ciszewskiego rozpoczyna swój bieg od ślepego zakończenia przy skarpie wiślanej, po czym kieruje się na zachód przebiegając w następujący sposób:

Ulica kończy się właśnie na tym skrzyżowaniu, a jej przedłużeniem jest ulica Roentgena. Wzdłuż całej ulicy przebiega także ścieżka rowerowa.

Obiekty i ciekawostkiEdytuj

Ciszewskiego (tabliczka)

Stara tabliczka kierunkowa na rogu Rosoła

Ze względu na przebiegającą wzdłuż ulicy linię wysokiego napięcia, znajduje się przy niej niewiele budynków. Adres z ulicą Ciszewskiego mają jedynie: hipermarket E. Leclerc, część budynków SGGW, budynki transformatorowni w pobliżu skrzyżowania z ulicą Rosoła oraz jeden z bloków osiedla Na Skraju.

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. „Mapa historyczna”. Urząd Miasta, dostęp: 13 stycznia 2015
  2. Uchwała nr LIV/1364/2017 z 31-08-2017. BIP