FANDOM

Juliana Chrościckiego
Nowe Włochy
Włochy
Chrościckiego
ul. Chrościckiego (rejon ul. Urszuli)
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 1 900 m
Zakres numerów: 1-105

Ulica księdza Juliana Chrościckiego (dawniej Mikowa, Adama Mickiewicza) – długa na około 1,9 kilometra ulica w Nowych Włochach w dzielnicy Włochy. Rozpoczyna się przy ulicy Świerszcza koło stacji kolejowej Włochy, biegnie przez Nowe Włochy, tworząc ich oś i dochodzi do ulicy Świerszcza przy stacji kolejowej Ursus Płn.

Powstanie ulicy związane jest z budowę na rozparcelowanych terenach Koelichenów (którzy mieli swój pałac w rejonie dzisiejszej ulicy) miasta-ogrodu Włochy, zaczęła się ona w 1928 roku. Wtedy też wytyczono tę ulicę, która na początku nazywała się Mickiewicza, a po przyłączeniu Włoch do Warszawy w 1951 roku aż do lat 90. XX wieku nosiła nazwę Mikowa, dopiero potem zyskała obecnego patrona. Od 11 października 2013 roku ulica Chrościckiego ma połączenie z przedłużeniem ulicy Lazurowej, czyli aleją 4 Czerwca 1989 roku.

Patronem ulicy jest ksiądz Julian Chrościcki, inicjator budowy pierwszego kościoła we Włochach oraz długoletni proboszcz przykościelnej parafii, więziony podczas II wojny światowej w Pawiaku i Majdanku, zmarł w 1973 roku.

Chroscickiego

Ulica Chrościckiego (rejon ul. Przyłęckiej)

Ulica rozpoczyna swój bieg od skrzyżowanie a ulicą Świerszcza w pobliżu stacji kolejowej Włochy, po czym biegnie w kierunku północno-zachodnim przecinając kolejno ulice Przyłęcka, Łuki Wielkie, Pianistów, Łuki Małe, Łukową, Żeleńskiego, Rybnicką, Tumską, Urszuli, Szuberta, Głubczycką, Latarnika, Kraszewskiego oraz Obywatelską, za którą skręca łukiem ku południowemu-zachodowi, krzyżuje rondem z al. 4 Czerwca 1989 r. i kończy się skrzyżowaniem ze Świerszcza w pobliżu stacji kolejowej Ursus Północny.

Obiekty położone przy ulicy to:

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię