FANDOM

Chocimska
Stary Mokotów
Mokotów
Chocimska
ul. Chocimska (rejon Goworka)
Okres powstania: ok. 1820
Długość: 700 m
Zakres numerów: 3-39

Ulica Chocimska (dawniej także Langnerowska, Eugeniusza Neumanna) - długa na niespełna 700 metrów ulica położona na Górnym Mokotowie, w rejonie Stary Mokotów dzielnicy Mokotów. Biegnie od ulicy Willowej do Spacerowej, na pewnych odcinkach jest jednokierunkowa.

Ulica wytyczona została około 1820, początkowo tylko na krótkim odcinku między placem Unii Lubelskiej a Skolimowską, bardziej współczesnego kształtu nabrała w 1875 roku, kiedy to także otrzymała nazwę Langnerowska. W granicach Warszawy znalazła się w 1916 roku, a do 1919 roku zachowała się nazwa - wówczas zmieniono nazwę na Chocimską, jednakże najbardziej południowy odcinek stał się ulicą Maurycego Beniowskiego. Podczas okupacji ulicę podzielono na dwie części i nadano im dwie nazwy, część na południe od Willowej przyjęła nazwę Drogi Kawaleryjskiej (Reiter Weg), a północna nazywała się ul. Eugeniusza Neumanna (Eugen-Neumann-Strasse). W 1945 roku ulica przyjęła ponownie nazwę używaną do dzisiaj.

Dzisiejsza nazwa ulicy, nadana w 1919 roku, upamiętnia miasto Chocim oraz zwycięskie bitwy nad Turkami.

Chocimska (budynek nr 24)

Brama wjazdowa na teren Państwowego Zakładu Higieny (nr 24)

Tablica Chocimska 4

Tablica na Domu Stowarzyszenia Filistrów "Welecja" (nr 4)

Ulica rozpoczyna swój bieg kawałek na południe od ulicy Willowej, po czym biegnie na północ przecinając wspomnianą Willową, dalej Humańską, Olszewską, Kujawską, Goworka i Skolimowską, by zakończyć się skrzyżowaniem ze Spacerową. Ulica jest jednokierunkowa w kierunku północnym od Goworka do Spacerowej oraz w kierunku południowym od Goworka do Willowej.

Obiekty położone przy ulicy to:

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię