FANDOM

Bruzdowa
Kępa Zawadowska, Zawady
Wilanów
Bruzdowa Jara 1
ul. Bruzdowa (rejon ul. Glebowej)
Okres powstania: 1960
Długość: 5 400 m
Zakres numerów: 1-181

Ulica Bruzdowa – pięciokilometrowa ulica w dzielnicy Wilanów, biegnąca równolegle do wału wiślanego przez Kępę Zawadowską i Zawady.

Leży na terenie przyłączonym do Warszawy w roku 1951 i stanowiła kiedyś jedną z dróg lokalnych łączących wsie Kępa Zawadowska, Bartyki i Zawady. Jako ulica Warszawy uzyskała nazwę w roku 1960[1].

Ulica rozpoczyna bieg na skrzyżowaniu Prętowej i Calowej, po drodze odchodzą od niej kolejno ulice: Obok Sadu, Gratyny, Hoserów, Okrzeszyńska, Grabalówki, Syta, Metryczna, Sążnista, Sady Zawadowskie, Lercha, Satynowa, Zaściankowa oraz Jara. Bruzdowa kończy swój bieg dochodząc do ulicy Glebowej tuż przed torami bocznicy kolejowej prowadzącej do EC Siekierki.

Ulicą kursuje linia autobusowa 164. W sąsiedztwie posesji Bruzdowa 17 znajduje się pętla Kępa Zawadowska. Ponadto na ulicy znajdują się zespoły przystankowe Hoserów, Grabalówki i Bartyki.

Ulica była utwardzana i remontowana w różnych okresach, co sprawia, że ma różne rodzaje nawierzchni: na początkowym odcinku do pętli autobusowej jest nawierzchnia asfaltowa, dalej do Metrycznej leży trylinka, na kolejny odcinek do Zaściankowej wraca asfalt. Od Zaściankowej do Jarej jest nawierzchnia z kostki brukowej. Ostatni, wykonany w 2008 roku odcinek do Glebowej to także kostka, ale wraz z chodnikiem i wykonaną, ale nigdy nie oznakowaną ścieżką rowerową.

Bruzdowa na odcinku od Prętowej do Zaściankowej oraz na końcu w pobliżu Glebowej zachowuje swój wiejski charakter z pojedynczymi posesjami, polami uprawnymi i szklarniami. Gdzieniegdzie pojawiają się nowe domy w zabudowie jednorodzinnej lub bliźniaczej. Odcinek na terenie Zawad pomiędzy Zaściankową i Jarą to głównie nowo powstałe osiedla niskich kameralnych apartamentowców i segmentów.

Najważniejsze obiektyEdytuj

Przy ulicy Bruzdowej znajdują się:

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Kwiryna Handke, Słownik nazewnictwa Warszawy, wyd. Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, Warszawa 1998

W sieci Wikii

Losuj Wikię