Wikia

Warszawikia

Ulica Broniewskiego na Bielanach i Żoliborzu

Dyskusja0
4479stron na Warszawikii
Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy na Bielanach i Żoliborzu. Zobacz też: Ulica Broniewskiego w Wesołej.
Władysława Broniewskiego
Piaski, Sady Żoliborskie, Słodowiec, Stare Bielany
Bielany, Żoliborz
Broniewskiego
Ulica Broniewskiego za placem Grunwaldzkim
Okres powstania: 1961 rok
Długość: 3 210 m
Zakres numerów: 2-101
Komunikacja miejska: 6, 22, 28, 33, 35, 114, 303, N41, N91
Zdjęcie satelitarne w Google Maps

Ulica Władysława Broniewskiego położona jest na Bielanach i Żoliborzu, łączy plac Grunwaldzki z aleją Reymonta. Docelowo ma sięgać do Wólczyńskiej i wraz z nią oraz ulicą Janickiego ma tworzyć ciąg wylotowy z Warszawy w kierunku Izabelina.

Ulica jest drogą główną, powiatową, posiada 1 jezdnię po 1 pasie ruchu. Docelowo ma otrzymać drugą nitkę, dzięki czemu powstanie droga o dwóch pasach w każdym kierunku. Na całej długości ulicy, także wzdłuż odcinka projektowanego, biegnie linia tramwajowa. Obok ulicy wytyczona jest ścieżka rowerowa.

Ulica Broniewskiego rozpoczyna swój bieg na placu Grunwaldzkim, po czym biegnąc na północny zachód, krzyżuje się z ulicami: Krasińskiego, Braci Załuskich, Włościańską, Elbląską, aleją Armii Krajowej (skrzyżowanie dwupoziomowe), Duracza, Perzyńskiego, Jarzębskiego i Galla Anonima. Kończy się skrzyżowaniem z aleją Reymonta.

Patronem ulicy jest Władysław Broniewski – poeta, legionista, uczestnik wojny polsko-bolszewickiej w 1920 roku.

OtoczenieEdytuj

Broniewskiego (kapliczka)

Kapliczka na rogu ul. Izabelli

Obiekty użyteczności publicznej położone przy ul. Broniewskiego:

Na rogu z ul. Izabelli znajduje się kapliczka, pierwotnie znajdująca się w pobliżu nieistniejącego już skrzyżowania z ul. Literacką.

KomunikacjaEdytuj

W ciągu ulicy położone są zespoły przystankowe Plac Grunwaldzki, Sady Żoliborskie, Włościańska, Park Olszyna, Duracza, Rudnickiego, Piaski i Aleja Reymonta.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię