FANDOM

Tadeusza Bora-Komorowskiego
Gocław
Praga Południe
Bora-Komorowskiego
ul. Bora-Komorowskiego (rejon Horbaczewskiego)
Okres powstania: 1976 rok
Długość: 2 400 m
Zakres numerów: 2-33

Ulica gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego (dawniej Aleksandra Zawadzkiego) leży na Pradze Południe i przecina osiedle Gocław. Jej nazwa została nadana na cześć Tadeusza Bora-Komorowskiego, generała dywizji Wojska Polskiego, dowódcy Armii Krajowej, naczelnego wodza Wojska Polskiego na uchodźstwie i premiera na uchodźstwie.

Ulica jest jedną z pierwszych na osiedlu Gocław, powstałą około 1976 roku. Do 1991 nosiła imię Aleksandra Zawadzkiego, działacza komunistycznego, przewodniczącego Rady Państwa PRL.

W 2007 roku kosztem 11,7 mln zł został zmodernizowany odcinek od Trasy Siekierkowskiej do ul. Fieldorfa. Dobudowano drugą jezdnię oraz poprowadzono ścieżkę rowerową. W planach jest przedłużenie ulicy przez Las aż do Zerznia, odcinek ten znany jest pod nazwą Nowo-Bora-Komorowskiego, a także budowa linii tramwajowej od al. Waszyngtona do pętli Gocław.

PrzebiegEdytuj

Ulica biegnie ze wschodu na zachód. Zaczyna się przy al. Wieniawy-Długoszowskiego jako droga dwujezdniowa. Następnie krzyżuje się z Umińskiego i Jugosłowiańską, Samolotową , Horbaczewskiego i dochodzi do Fieldorfa. Za tym skrzyżowaniem następuje zwężenie do jednej jezdni. Dalej Bora-Komorowskiego napotyka Awionetki RWD, Polskich Skrzydeł, Abrahama, Meissnera, Rogalskiego i Skalskiego, by zakończyć się u zbiegu z ul. Afrykańską i ul. Egipską.

Wzdłuż ulicy można kolejno napotkać:

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię