FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Bartycka.
Bartycka
Siekierki
Mokotów
Bartycka
Ulica Bartycka, w tle pylony mostu Siekierkowskiego
Okres powstania: ok. 1935 roku
Długość: 1 775 m
Zakres numerów: 1-183

Ulica Bartycka – lokalna ulica licząca 1,8 kilometra długości, położona na Siekierkach. Rozpoczyna swój bieg od ulicy Czerniakowskiej, a następnie krzyżuje się z następującymi ulicami:

Bartycka 2

Ulica Bartycka
(rejon ul. Pułku AK "Waligóra")

Jej przedłużeniem w kierunku wschodnim jest ulica Nadrzeczna.

Ulica Bartycka została wytyczona około 1935 roku, jako droga dojazdowa do wsi Siekierki Małe. Od 1948 roku zaczął przyjeżdżać tutaj autobus 108. Od 2001 roku kursuje tędy także linia 167. Warto przypomnieć, że w latach 30. XX wieku planowano na terenie Siekierek zbudować wioskę i stadion olimpijski – Polska miała starać się o organizację igrzysk w 1944 roku.

Do lat 70. ulica była brukowana, natomiast położony wówczas asfalt został sfinansowany przez Polonię amerykańską, co prawdopodobnie miało związek z budową przy Bartyckiej Centrum Astronomicznego im. Mikołaja Kopernika finansowanego głównie ze środków amerykańskich.

Po południowej stronie Bartyckiej znajduje się Kopiec Powstania Warszawskiego, usypany z gruzów zniszczonych w czasie II wojny światowej dzielnic Warszawy. Pierwotnie nazywany był Kopcem Czerniakowskim, ofiary powstania upamiętnia od 2004 roku.

W przyszłości wzdłuż ulicy ma zostać poprowadzona linia tramwajowa do Parku Technologicznego.

Nazwa ulicy pochodzi od Bartyk – osiedla w Wilanowie, w okolicach ulic Sytej i Bruzdowej.

Ważne obiekty i instytucjeEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię