Fandom

Warszawikia

Ulica Bardowskiego

5430 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Piotra Bardowskiego
Elsnerów
Targówek
Elsnerow-petla.jpg
Pętla autobusowa Elsnerów
Okres powstania: 1973-1974
Długość: 700 m
Zakres numerów: 4

Ulica Piotra Bardowskiego położona jest w dzielnicy Targówek na obszarze MSI Elsnerów. Wychodzi ona łukiem z ul. Swojskiej, a następnie kieruje się na południowy wschód by przejść w leśny trakt o nazwie ulica Skorpiona. Na całej długości jej nawierzchnią jest trylinka.

Nazwa ulicy pojawia się po raz pierwszy na mapach z lat 70. XX wieku jako przejście przez tory na przedłużeniu ul. Tużyckiej i nazwa ta pojawiała się na mapach do końca wieku, obecnie ta droga nie jest uznawana za ulicę. Dzisiejsza ulica Bardowskiego powstała w latach 1973-1974 wraz z zabudową przemysłową Utraty i Elsnerowa, a oficjalnie nazwę uzyskała 30 czerwca 1975 roku. Ulica w dzisiejszym przebiegu była przez długi czas uznawana za dalszy ciąg ul. Swojskiej, jej dzisiejsza nazwa zaczęła pojawiać się na mapach pod koniec lat 90. XX wieku, za to w rozkładach ZTM pojawiła się dopiero pod koniec 2012 roku.

Patronem ulicy jest Piotr Bardowski – sędzia pokoju, rosyjski działacz ruchu rewolucyjnego, stracony na stokach Cytadeli.

Jedynym obiektem przyporządkowanym do ulicy Bardowskiego jest zakład gospodarowania odpadami znajdujący się pod numerem 4, ponadto przy ulicy znajdują się zabudowania przemysłowe, m.in. rozlewnia gazu Orlen. Przy ulicy znajduje się także pętla autobusowa Elsnerów, powstała w 1984 roku i od tego czasu kursuje po ulicy Bardowskiego linia 170. Przy rozlewni przebiegała niewielka bocznica kolejowa, która została zlikwidowana w 2015 roku.

Przy południowej części ulicy Bardowskiego znajduje się sztuczne jezioro, tzw. "zalew Bardowskiego" - zbiornik ma dwa hektary powierzchni, do dwóch metrów głębokości, a w wodę zasila go pobliski Kanał Bródnowski. Wraz z jeziorem wokół powstały tereny rekreacyjne, a na nich place zabaw, sanitariaty, tor dla rolkarzy, skatepark, przystań dla kajaków, wieża widokowa ze ścianką wspinaczkową, natryski i plaża. Przetarg na budowę rozpisano w sierpniu 2013 roku, a jej koszt wyniósł 15 milionów złotych, które Targówek pozyskał w ramach rekompensaty za rozbudowę Zakładu Unieszkodliwiania Stałych Odpadów Komunalnych na Utracie. Realizacja inwestycji zaczęła się w lipcu 2014 i miała się zakończyć w czerwcu 2015 roku, ale prace przedłużyły się ze względu na błąd w projekcie wieży widokowej - ostatecznie jezioro otwarto 1 lipca bez wieży, którą uruchomiono w późniejszym terminie.

W sieci Wikii

Losuj Wikię