FANDOM

Zoltána Baló
Kabaty
Ursynów
Baló
Ulica Baló na wschód od ronda Powstania Węgierskiego '56
Okres powstania: 1998 rok
Długość: 400 m
Zakres numerów: 1-8

52° 7.996' N 21° 3.633' E

Ulica pułkownika Zoltána Baló – ulica na Kabatach w dzielnicy Ursynów, łącząca al. Komisji Edukacji Narodowej z ul. Pála Telekiego.

Ulica jest osiedlową drogą wewnętrzną, posiada 1 jezdnię po 1 pasie ruchu. Ma 0,4 km długości i przecina dwie ulice: Plakatową (tworząc rondo Powstania Węgierskiego '56) i Borsuka.

Patronem ulicy jest Zoltán Baló – pułkownik Honwedów (Sił Zbrojnych Węgier), w okresie II wojny światowej organizator pomocy polskim i francuskim uchodźcom na Węgrzech. Większość tablic MSI wzdłuż ulicy zawiera błędną pisownię nazwiska patrona: Zoltǎna Balǒ. Prawidłowa, zgodna z zasadami węgierskiej ortografii (litery ǎ i ǒ nie występują w języku węgierskim), nazwa widnieje jedynie na tablicy na skrzyżowaniu z al. Komisji Edukacji Narodowej.

OtoczenieEdytuj

Północna strona ulicy zabudowana jest budynkami mieszkalnymi (osiedle z 2001 roku), południową tworzy budynek szkolny i plac zabaw dla dzieci.

Obiekty użyteczności publicznej przy ul. Baló:

  • Baló 1 – szkoły Fundacji Primus:
    • Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 47
    • Niepubliczne Gimnazjum nr 9 im. Roberta Schumana

KomunikacjaEdytuj

Ulicą nie kursują linie komunikacji miejskiej. Dojazd na nią możliwy jest metrem do stacji Kabaty lub autobusem do przystanku Rybałtów, Mielczarskiego lub Metro Kabaty.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię