FANDOM

Żelazowska
Sady Żoliborskie
Żoliborz
Żelazowska
ul. Żelazowska (2014 • por. 2010)
Okres powstania: okres międzywojenny
Długość: 140 m
Zakres numerów: brak

52° 16.258' N 20° 57.984' E

Ulica Żelazowska położona jest na Żoliborzu, łączy ulicę Włościańską z aleją Armii Krajowej. Pełni funkcję zjazdu i wjazdu na Trasę AK.

Ulica jest drogą lokalną, wewnętrzną, posiada jedną jezdnię po jednym pasie ruchu każda. Biegnąc z południowego wschodu na północny zachód, nie krzyżuje się z żadnymi ulicami. Wzdłuż Żelazowskiej biegnie ścieżka rowerowa (na całej długości), a w jej pobliżu znajduje się kładka dla pieszych umożliwiająca przejście nad Trasą AK.

Do czasu budowy Trasy Armii Krajowej mniej więcej śladem dzisiejszej ulicy Żelazowskiej przebiegała nieposiadająca nazwy droga gruntowa wysypana żużlem, łącząca ulicę Włościańską z Ogólną. Wśród okolicznych mieszkańców znana ona była jako „czarna droga”.

Na planach Warszawy wydanych w latach 19261971 pokazana jest ulica o tej samej nazwie, ale o innym przebiegu – biegnie równolegle do ul. Ogólnej i łączy ul. Kiełpińską z ul. Gąbińską.

OtoczenieEdytuj

Żaden obiekt użyteczności publicznej nie ma adresu ulicy Żelazowskiej. W pobliżu ulicy, w zagłębieniu terenu, znajduje się niewielki staw.

KomunikacjaEdytuj

W pobliżu ulicy położona jest stacja metra Marymont oraz zespoły przystankowe Metro Marymont i Park Kaskada.

GaleriaEdytuj