FANDOM

Łochowska
Szmulowizna
Praga Północ
Łochowska
ul. Łochowska
Okres powstania: 1890 rok
Długość: 4 200 m
Zakres numerów: bd.

Ulica Łochowska położona jest w dzielnicy Praga Północ na obszarze MSI Szmulowizna. Zaczyna się skrzyżowaniem z ulicą Kawęczyńską i ciągnie się obok ulicy Folwarcznej, Siedleckiej, Otwockiej, Zachariasza i Grajewskiej, a kończy się skrzyżowaniem z ulicą Łomżyńską.

Historia Edytuj

Łochowska 2

Ulica Łochowska (rejon ul. Folwarcznej)

Cała okolica została przyłączona do Warszawy w roku 1891, jednak rozwijała się wolniej, niż na przykład sąsiednia Konopacczyzna, bo w ciągu pierwszych 10 lat od chwili przyłączenia w okolicy powstało jedynie sto wyłącznie drewnianych domów, a całą budowlankę koncentrowano na ulicy Radzymińskiej.

Ulica Łochowska powstała jako jedna z ostatnich na Szmulowiźnie, bo przeprowadzono ją dopiero około 1890 roku. W latach 1911-1914 Łochowską wydłużono do okolic dzisiejszej Grajewskiej, a po jej wytyczeniu, dopiero około 1929 roku powstał ostatni odcinek, do torów kolejowych. Pierwsze kamieniczki powstały dopiero po 1900 roku, wcześniej budowany tylko domy z drewna.

W 1909 roku u zbiegu z Siedlecką powstała kamienica Jana Klatczyńskiego, na jej fasadzie umieszczono zegar, a nad oknami drugiej kondygnacji niszę z popiersiem Adama Mickiewicza. Z racji skojarzeń z gmachem hotelu, okoliczna ludność nazywała kamienicę Bristolem. W tym okresie powstała także kamienica rodziny KarwowskichFranciszek Karwowski, znany przedsiębiorca budowlany w początkach stulecia kupił i zabudował wiele parcel w okolicy, by je sprzedać.

Lata 70. XX wieku były bardzo złe dla Łochowskiej – przerwano jej bieg zabudowując ją grupą mieszkalnych bloków z wielkiej płyty, a równocześnie wyburzono kilka kamienic, usunięto gazowe latarnie i bruk.

W sieci Wikii

Losuj Wikię