FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy w Wesołej. Zobacz też: Trakt Lubelski, Trakt Napoleoński, Trakt Królewski.
Trakt Brzeski
Stara Miłosna
Wesoła
Ulica Trakt Brzeski Tablica
Trakt Brzeski
Okres powstania: lata 1820-1823
Długość: 2 915 m
Zakres numerów: 1-124

Trakt Brzeski leży w rejonie Stara Miłosna dzielnicy Wesoła. Jest przedłużeniem ul. Bronisława Czecha i prowadzi poza wschodnią granicę Warszawy.

Trakt Brzeski zaczyna się od skrzyżowania z ul. Wawerską, mija Objazdową, 1 Praskiego Pułku i Jana Pawła II, Szkolną, Fabryczną, Jeździecką, Husarską, Pogodną, Jana Pawła II i al. Józefa Piłsudskiego, Skoczną i kończy się skrzyżowaniem z Szosą Lubelską.

Oficjalnie budowę traktu Brzeskiego rozpoczęto w 1820 roku jako drogi łączącej Warszawę z Terespolem, jednak nieuregulowany szlak do Brześcia istniał w tym miejscu już od dawna. Droga została utwardzona i zniwelowano część wzniesień. Cały trakt liczył ówcześnie 178 staj (198 kilometrów) i prowadził m.in. przez Siedlce i Terespol. Jego budowa w trzy lata była nie lada wyczynem, za który stawiano pomniki i wybijano pamiątkowe monety. Warszawskimi odcinkami traktu są ulice Grochowska, Płowiecka i Bronisława Czecha. W 2002 roku wraz z przyłączeniem się Wesołej do Warszawy w granicach miasta znalazła się kolejna, prawie trzykilometrowa cześć traktu. Jej nazwa pozostała niezmieniona.

CiekawostkiEdytuj

OtoczenieEdytuj

Przy Trakcie Brzeski znajdują się:

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię