Fandom

Warszawikia

Szpital Czerniakowski

5337 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Szpital Czerniakowski.jpg

Wejście do szpitala

Szpital Czerniakowski (2).jpg

Budynek szpitala od strony ulicy Górskiej

Szpital Czerniakowski - szpital w Warszawie położony na Czerniakowie (Dolny Mokotów) na ul. Stępińskiej 19/25.

Szpital ma 9 oddziałów, na których znajduje się 340 łóżek. Zespół placówki składa się ze 130 lekarzy, 232 pielęgniarek, 44 techników i działu administracyjnego. Rocznie szpital obsługuje około 15 tysięcy pacjentów. Zadania szpitala realizuje zespół pracowników obejmujący 147 lekarzy, 236 pielęgniarki 39 osoby z przygotowaniem zawodowym technicznym, oraz pracownicy administracji. W skład Specjalistycznej Przychodni Przyszpitalnej wchodzi 19 poradni.

W 2004 roku Szpital otrzymał akredytację ISO 9001, w 2013 roku otwarto zaś w szpitalu nowy Oddział Terapii i Anestezjologii.

Historia Edytuj

Stanisław Herakliusz Lubomirski, który wykupił wieś Czerniakowo (Czerniaków) w 1683 r., postawił szpital na miejscu dworu Czerniakowskich. Szpital Czerniakowski został założony w 1956 r., a dwa lata później zapewniał już pełny zestaw usług medycznych na terenie Dolnego Mokotowa. Od 1988 r. placówka posiada status Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmie Fuks w tym szpitalu jest opatrywany Aleks (Maciej Sturh). Sadystyczny lekarz zszywa mu łuk brwiowy bez znieczulenia, mszcząc się w ten sposób za skradzione mu radia samochodowe.

Linki Edytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię