Fandom

Warszawikia

Stefan Kuryłowicz

5343 strony w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Cm Wojskowy (nagrobek S. Kuryłowicza).JPG

Nagrobek Stefana Kuryłowicza na Cmentarzu Wojskowym

Stefan Kuryłowicz (ur. 26 marca 1949 w Warszawie zm. 6 czerwca 2011 roku w Santiago del Monte w Hiszpanii) – polski architekt, laureat Honorowej Nagrody SARP z 2003, profesor Politechniki Warszawskiej.

Kuryłowicz ukończył wydział architektury na Politechnice Warszawskiej w 1972. Od 1983 prowadził własne biuro – Autorską Pracownię Architektury Kuryłowicz & Associates. W 1990 uzyskał stopień doktora, a w 2001 – doktora habilitowanego.

Główne dziełaEdytuj

W 2007 roku pracownia Stefana Kuryłowicza wygrała dwa konkursy na zaprojektowanie budowli w Warszawie: jeden dotyczył nowego kampusu Uniwersytetu Warszawskiego na Banacha, a drugi wieżowca, który został zbudowany na miejscu dawnego Supersamu przy placu Unii Lubelskiej. Zaproszony został także do stworzenia projektu Stadionu Narodowego.

W 2010 roku Stefan Kuryłowicz został zaproszony przez ONZ do współpracy eksperckiej w zakresie przebudowy siedziby głównej tej organizacji w Nowym Jorku. Zginął 6 czerwca 2011 roku w katastrofie awionetki w Hiszpanii, pochowany został na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach.

W planach jest nadanie jego imienia skwerowi przed biurowcem Wola Center przy ul. Przyokopowej, gdzie już w listopadzie 2013 roku stanęło jego popiersie. W 2013 roku zaczęła też działać fundacja jego imienia.

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię