Fandom

Warszawikia

Stary Służew

5356 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Nowoursynowska (3).JPG

Ulica Nowoursynowska (rejon SGGW)

Kościół św. Katarzyny.JPG

Kościół św. Katarzyny

Stary Służew – dawna wieś, dzisiaj osiedle i obszar MSI na Ursynowie, ograniczone ulicami Ciszewskiego, al. Rodowicza „Anody”, południową granicą Chłapowskiego, ponownie Rodowicza, Doliną Służewiecką, wschodnią granicą Gucin Gaju, Arbuzową i zachodnią granicą rezerwatu Skarpa Ursynowska.

Wcześniej nie występowało rozróżnienie pomiędzy Starym Służewem, a Służewem właściwym – pierwsze zapiski o osadnictwie pojawiły się w 1065, kiedy Bernardyni założyli w tym miejscu ośrodek misyjny. W XIII wieku erygowano we wsi Służewo parafię św. Katarzyny, która przetrwała w tym samym miejscu po dziś dzień. Znajduje się za nim Cmentarz Służewski. W XIX wieku na skarpie wiślanej powstał Gucin Gaj.

Główną arterią osiedla jest ul. Nowoursynowska (poszerzona do dwóch pasów w każdą stronę w 2011), która przecina tereny należące do Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. W osi wschód-zachód przebiega ul. Ciszewskiego, która ma w przyszłości zostać przedłużona do ul. Branickiego w Miasteczku Wilanów.

W 1998 roku planowano nadać nowo tworzonemu obszarowi MSI nadać nazwę „Stary Ursynów”, ale została skorygowana w marcu 2003 roku.

Zobacz teżEdytuj

Obszary Ursynowa wg Miejskiego Systemu Informacji

DąbrówkaGrabówJeziorki PołudnioweJeziorki PółnocneKabatyNatolinPyryTeren Wydzielony Rezerwat "Las Kabacki"Skarpa PowsińskaStary ImielinStary SłużewUrsynów CentrumUrsynów PółnocnyWyczółki

W sieci Wikii

Losuj Wikię