FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy obszaru MSI. Zobacz też: Mokotów (dzielnica) oraz Górny Mokotów i Dolny Mokotów.
Stary mokotów msi

Położenie Starego Mokotowa wg MSI

Mokotow rogatka

Rogatki mokotowskie

Grazyny kapliczka

Ulica Grażyny

Stary Mokotów - część dzielnicy Mokotów, obejmująca jej najstarszą część. Leży nad Skarpą Wiślaną, a więc na Górnym Mokotowie. Formalnie Stary Mokotów została wymyślona na potrzeby Miejskiego Systemu Informacji, według którego założeń nazwa osiedla nie może pokrywać się z nazwą dzielnicy, więc zastosowano nazwę rozbudowaną o przymiotnik stary. W rzeczywistości nazwa ta funkcjonowała wcześniej nieoficjalnie jako określenie najstarszej części rejonu (przede wszystkim kwartału ulic wpisanych do krajowego rejestru zabytków: Różana - al. Niepodległości - Odolańska - Dąbrowskiego).

Stary Mokotów położony jest w północnej części Mokotowa. Od wschodu graniczy z rejonem Sielce (który leży już na Dolnym Mokotowie, od południa z Wierzbnem, od zachodu z Wyględowem, a na północy z dzielnicą Śródmieście.

Znajduje się tu wiele ciekawych obiektów, m.in. Rogatki mokotowskie, Park Morskie Oko z Pałacem Szustra, Więzienie mokotowskie, Klub Sportowy Warszawianka, Pole Mokotowskie, Biblioteka Narodowa, budynki Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej, stare zabudowania i niektóre akademiki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Teatr Nowy, Teatr dla dzieci Guliwer, Iluzjon Filmoteki Narodowej (dawniej Stolica) czy Sanktuarium św. Andrzeja Boboli.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Obszary Mokotowa wg Miejskiego Systemu Informacji

Górny Mokotów: KsawerówSłużewSłużewiecStary MokotówWierzbnoWyględów
Dolny Mokotów: AugustówkaCzerniakówSadybaSiekierkiSielceStegny

W sieci Wikii

Losuj Wikię