Fandom

Warszawikia

Stare Kabaty

5428 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla. Zobacz też: Nowe Kabaty i zespół przystankowy Stare Kabaty.
Kabaty-old.jpg

Gospodarstwo przy ul. Nowoursynowskiej

Stare Kabaty (granica).jpg

Granica Ursynowa z Wilanowem na terenie Starych Kabat (2015)

52° 7.852' N 21° 4.796' E

Stare Kabaty – osiedle położone w Powsinie i na Kabatach, obejmuje rejony usytuowane po obu stronach ul. Gąsek oraz na wschód od ul. Relaksowej i krótkiego południowego fragmentu ul. Jana Rosoła. W jego skład wchodzą w większości budynki mieszkalne jednorodzinne.

Na terenie Starych Kabat znajduje się łącznik pomiędzy Ursynowem a Wilanowem biegnący ulicami Rzekotki i Podgrzybków (droga zjazdowa ze skarpy wiślanej). Osiedle ograniczone jest na północy skrajem Parku Natolińskiego, a na południu kończy się w bezpośrednim sąsiedztwie Lasu Kabackiego – na wysokości miejsca, w którym skraj lasu przekracza ul. Nowoursynowska.

Na osiedlu znajdują się dwa zespoły przystankowe – Stare Kabaty oraz Zapłocie. Zapewniają one połączenie osiedla z Wilanowem Królewskim, a w przeszłości także z centrum miasta. Mieszkańcy zachodnich części osiedla wykorzystują także kabacką komunikację miejską, która zapewnia szybki dojazd do pierwszej linii metra.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię