Fandom

Warszawikia

Stacja metra Wierzbno

5428 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy stacji metra. Zobacz też: Osiedle Wierzbno i Zespół przystankowy Metro Wierzbno.
Stacja metra Wierzbno 2015.JPG

Peron stacji "Wierzbno" (2015)

Metro Wierzbno (peron).jpg

Peron stacji "Wierzbno" (2015)

Metro Wierzbno.jpg

Peron stacji "Wierzbno" (2001)

Stacja A-8 Wierzbno (pierwotna planowana nazwa Woronicza[1]) – stacja I linii metra położona na Wierzbnie w dzielnicy Mokotów, pod al. Niepodległości, między ul. Naruszewicza a ul. Woronicza.

Stacja "Wierzbno" powstała w latach 1983-1995 w ramach budowy pierwszego odcinka I linii metra, została wraz z nią uruchomiona 7 kwietnia 1995 roku.

Stacja "Wierzbno" jest stacją jednokondygnacyjną, łukową bez podpór z jednym peronem o długości 120 metrów i szerokości 10 metrów. Jej powierzchnia wynosi 10 900 m2, a kubatura 49 700 m3, jest utrzymana w kolorach szarości z żółtymi akcentami na ścianach wzdłuż torowiska. Windy dla niepełnosprawnych znajdują się po południowej stronie stacji przy skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Woronicza, pod którym znajduje się przejście podziemne.

Pierwszy pociąg w kierunku Młocin wyrusza stąd o 5:04, a ostatni o 0:23 (w piątek i sobotę 0:28), natomiast w stronę Kabat pierwszy wyjeżdża o 5:25, a ostatni o 0:35 (w piątek i sobotę 0:40). Wśród nocnych kursów weekendowych pierwszy w stronę Młocin o 0:28, a ostatni o 2:43, natomiast w stronę Kabat pierwszy o 0:40, a ostatni o 3:10. Stacja tworzy węzeł komunikacyjny z zespołem Metro Wierzbno.

PrzypisyEdytuj

  1. Mapa metra z 1983 roku, trasbus.com

LinkiEdytuj

Pierwsza linia warszawskiego metra

STP KabatyKabatyNatolinImielinStokłosyUrsynówSłużewWilanowskaWierzbnoRacławickaPole MokotowskiePolitechnikaCentrumŚwiętokrzyskaRatusz ArsenałDworzec GdańskiPlac WilsonaMarymontSłodowiecStare BielanyWawrzyszewMłociny
Niezrealizowane: Plac KonstytucjiMuranów

W sieci Wikii

Losuj Wikię