Fandom

Warszawikia

Stacja metra Pole Mokotowskie

5356 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy stacji metra. Zobacz też: Pole Mokotowskie i Zespół przystankowy Metro Pole Mokotowskie.
1-01.jpg

Peron stacji "Pole Mokotowskie"

52° 12.540' N 21° 0.457' E

MetroPoleMokotowskie1.jpg

Peron stacji "Pole Mokotowskie" w godzinach szczytu

Stacja A-10 Pole Mokotowskie – stacja I linii metra położona na Starym Mokotowie w dzielnicy Mokotów, pod al. Niepodległości, między ul. Rakowiecką a ul. Batorego.

Stacja "Pole Mokotowskie" powstała w latach 1983-1995 w ramach budowy pierwszego odcinka I linii metra, została wraz z nią uruchomiona 7 kwietnia 1995 roku. Nazwa stacji znalazła się jednak na celowniku studentów i władz pobliskiej Szkoły Głównej Handlowej, która, wzorem stacji Politechnika oraz Nowy Świat-Uniwersytet, chciałby mieć nazwę uczelni w nazwie pobliskiej stacji metra. Przeciwne tej zmianie są jednak Zespół Nazewnictwa Miejskiego oraz Rada Miasta.

Stacja "Pole Mokotowskie" jest stacją jednokondygnacyjną, łukową, bezsłupową z jednym peronem o długości 120 metrów i szerokości 10 metrów. Jej powierzchnia wynosi 14 300 m2, a kubatura 58 000 m3, jest utrzymana w kolorach szarości z czerwonymi akcentami. Windy dla niepełnosprawnych znajdują się po południowej stronie stacji po obu stronach al. Niepodległości, nie prowadzą jednak na przystanki tramwajowe.

Pierwszy pociąg w kierunku Młocin wyrusza stąd o 5:09, a ostatni o 0:27 (w piątek i sobotę 0:32), natomiast w kierunku Kabat pierwszy odjeżdża o 5:21, a ostatni o 0:31 (w piątek i sobotę 0:36). Nocne dodatkowe kursy wyruszają w stronę Młocin: pierwszy o 0:32, a ostatni o 2:47, natomiast w stronę Kabat: pierwszy o 0:36, a ostatni o 3:06. Stacja tworzy węzeł komunikacyjny z zespołem Metro Pole Mokotowskie.

LinkiEdytuj

Pierwsza linia warszawskiego metra

STP KabatyKabatyNatolinImielinStokłosyUrsynówSłużewWilanowskaWierzbnoRacławickaPole MokotowskiePolitechnika • (Plac Konstytucji) • CentrumŚwiętokrzyskaRatusz Arsenał • (Muranów) • Dworzec GdańskiPlac WilsonaMarymontSłodowiecStare BielanyWawrzyszewMłociny

W sieci Wikii

Losuj Wikię