FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy stacji metra. Zobacz też: Ulica Płocka.

Stacja C-8 Płocka[1] (inne proponowane nazwy: Wolska[1] bądź Wola-Czyste[2]) to planowana ósma stacja drugiej linii warszawskiego metra. Ma być ona położona na Czystem, u zbiegu ulic Wolskiej, Płockiej i Skierniewickiej.

W 2012 roku zaprezentowane zostały projekty koncepcyjne dla stacji[3], zaś we wrześniu 2013 roku Rada Miasta zatwierdziła nazwę stacji[1]. Zgoda na budowę stacji została wydana 21 września 2016[4]. Miała ona zostać oddana do użytku w 2018 roku, ale z powodu opóźnień z uzyskaniem zgód oddanie do użytku zostało przesunięte na 2019.

Pierwsze plany zakładały budowę stacji Wolska u zbiegu Wolskiej z Młynarską i Płocka na rogu Płockiej i Górczewskiej, jednak z powodu protestów Tramwajów Warszawskich, które nie chciały dopuścić do zamknięcia zajezdni tramwajowej „Wola”, zdecydowano się na tym odcinku wybudować tylko jedną stację Wolska pod skrzyżowaniem Płockiej z Wolską[5]. W późniejszym okresie zmieniono nazwę projektowanej stacji z Wolska na Płocka. Przeciwko zmianie przebiegu metra protestowali radni Woli, którzy chcieli doprowadzić do przywrócenia do planów oraz budowy obu stacji w ich pierwotnie przewidzianym kształcie[6].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Radni ustalili nazwy stacji metra na Woli: będzie Młynów, gazeta.pl, 19.09.2013
  2. Jakie nazwy dla stacji II linii metra? Oto propozycje, gazeta.pl, 18.10.2010
  3. Tak ma wyglądać metro na Targówku i Woli, gazeta.pl, 21.09.2012
  4. Metro na Wolę. Jest komplet pozwoleń, można podpisać umowę, TVN Warszawa, 21.09.2016
  5. Metro tanie w budowie czy dla pasażerów?, Krzysztof Śmietana, Gazeta Wyborcza Warszawa, 18 stycznia 2008 r. Dostęp 16 maja 2015 r.
  6. Którędy pojedzie metro? Radni kłócą się z miastem, tvnwarszawa.pl, 02.09.2010

Druga linia warszawskiego metra

STP MoryPołczyńskaChrzanówLazurowaPowstańców ŚląskichWola ParkKsięcia JanuszaMłynówPłockaRondo DaszyńskiegoRondo ONZŚwiętokrzyskaNowy Świat-UniwersytetCentrum Nauki KopernikStadion NarodowyDworzec WileńskiSzwedzkaTargówekTrockaZaciszeKondratowiczaBródno

W sieci Wikii

Losuj Wikię