FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy stacji metra. Zobacz też: Osiedle Muranów, Obszar MSI Muranów oraz Zespół przystankowy Muranów.

Stacja A-16 Muranów (pierwotna planowana nazwa Anielewicza[1]) – niezrealizowana stacja I linii metra, która miała znaleźć się na Muranowie w dzielnicy Śródmieście, pod skrzyżowaniem ul. Andersa z ul. Anielewicza.

Z realizacji stacji zrezygnowano w latach 90. XX wieku w związku z koniecznością poczynienia oszczędności przy budowie I linii metra, potem do pomysłu powrócono w 2006 roku – budowa miała ruszyć w kwietniu 2008, a jej ukończenie było zaplanowane na 2009 rok. Budowa stacji została jednak zawieszona i odłożona na dalszą przyszłość.

W maju 2014 roku Urząd Miasta w odpowiedzi na interpelację radnego oświadczył, że w wieloletniej prognozie finansowej do 2042 roku nie przewidziano środków na realizację stacji, a na konferencji prasowej 15 października 2014 roku poinformował o rezygnacji z budowy stacji.

Łącznie z budową stacji metra planowane było poszerzenie ul. Andersa o dodatkowy pas ruchu. Według projektantów stacji zasięg stacji metra miał objąć mieszkańców ulic Nowolipki, Pawiej, Dzielnej, Zamenhofa, Stawki i Bonifraterskiej.

PrzypisyEdytuj

  1. Mapa metra z 1983 roku, trasbus.com

Pierwsza linia warszawskiego metra

STP KabatyKabatyNatolinImielinStokłosyUrsynówSłużewWilanowskaWierzbnoRacławickaPole MokotowskiePolitechnikaCentrumŚwiętokrzyskaRatusz ArsenałDworzec GdańskiPlac WilsonaMarymontSłodowiecStare BielanyWawrzyszewMłociny
Niezrealizowane: Plac KonstytucjiMuranów

W sieci Wikii

Losuj Wikię