Wikia

Warszawikia

Sady Żoliborskie

Dyskusja0
4556stron na Warszawikii
Disambig
Ten artykuł dotyczy osiedla i obszaru MSI. Zobacz też: Ulica Sady Żoliborskie, Park Sady Żoliborskie i Sady Żoliborskie (przystanek).
Warsaw sady żoliborskie location.svg

Położenie Sadów Żoliborskich na tle Żoliborza

Krasińskiego (nr 34a)

Blok przy ul. Krasińskiego 34a, Mister Warszawy 1961

Sady Żoliborskie - osiedle oraz obszar Miejskiego Systemu Informacji położony na Żoliborzu, według projektu Haliny Skibniewskiej. Obszar ograniczony aleją Armii Krajowej od zachodu, ulicą Słowackiego od północy, księdza Popiełuszki i aleją Jana Pawła II od wschodu oraz linią kolejową od południa odznacza się dużą ilością zieleni. Uważane było[1] za najpiękniejsze osiedle PRL-u. Jeden z budynków (z adresem Krasińskiego 34a) otrzymał tytuł Mistera Warszawy 1961.

Do lat 70. XX wieku w tym miejscu znajdowała się wioska Buraków. Jednak w latach 1958-1973 powstało tu osiedle Sady Żoliborskie. Podzielone jest na kolonie oznaczone kolejnymi numerami rzymskimi, przykładowo kolonia Sady Żoliborskie I to budynki ograniczone ulicami Krasińskiego, Broniewskiego, Braci Załuskich i Sady Żoliborskie.

Na terenie tego obszaru znajdują się takie obiekty jak Cmentarz Wojskowy na Powązkach, Instytut Chemii Przemysłowej, Instytut Mechaniki Precyzyjnej, Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej, Wojskowy Instytut Higieny i Epidemiologii, Hala Marymoncka z sąsiadującymi stacją metra Marymont, parkingiem "Park & Ride Włościańska oraz pętlą autobusową Metro Marymont.

PrzypisyEdytuj

  1. http://www.opencaching.pl/viewcache.php?cacheid=401

Obszary Żoliborza wg Miejskiego Systemu Informacji

Marymont-PotokSady ŻoliborskieStary Żoliborz

W sieci Wikii

Losuj Wikię