FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy obszaru MSI. Zobacz też: ulica Słodowiec i stacja metra Słodowiec.
MSI Słodowiec

Obszar MSI Słodowiec

Słodowiec

Ulica Słodowiec – jedna z ulic Słodowca

Duracza r. Staffa – biblioteka publiczna

Biblioteka Publiczna im. St. Staszica

Park Olszyna

Park Olszyna

Słodowiec – osiedle mieszkaniowe i obszar MSI położony w południowo-wschodniej części Bielan, ograniczony ulicami Broniewskiego, Jarzębskiego, Żeromskiego i Al. Armii Krajowej. Nazwa pochodzi od dawniej istniejących w tym rejonie słodowni. Historycznie obszar Słodowca obejmuje również tereny Żoliborza w rejonie ul. Włościańskiej i północnego fragmentu Elbląskiej.

HistoriaEdytuj

Na przełomie XIII i XIV wieku na terenie dzisiejszego Słodowca założona została wieś Buraków. W XIX wieku istniały tu cegielnia, glinianki, młyny i słodownie. W granice Warszawy tereny te weszły w 1916 roku. W końcu 1920 roku dzielnica zyskała połączenie komunikacją publiczną – była to linia autobusowa nr 2, kursująca z Marymontu przez dzisiejszy plac Kuronia do dworca Gdańskiego, zastąpiona w 1924 linią tramwajową 15 kursującą na trasie wydłużonej do pl. Teatralnego, w późniejszych latach komunikację zapewniały też pociągi na linii kolejowej do Łomianek, tramwaje na trasie wydłużonej do CIWF i różne linie autobusowe. W latach 60 XX wieku rozpoczęła się zabudowa mieszkaniowa.

Ważniejsze obiektyEdytuj

Na terenie Słodowca znajduje się Biblioteka Publiczna im. Stanisława Staszica, Park Olszyna i Park Herberta.

Stacja metra Słodowiec wbrew nazwie nie znajduje się na Słodowcu, lecz kilkaset metrów od jego granicy, na terenie należącym do obszaru MSI Stare Bielany.

Obszary Bielan wg Miejskiego Systemu Informacji

ChomiczówkaHutaLas BielańskiMarymont-KaskadaMarymont-RudaMłocinyPiaskiPlacówkaRadiowoSłodowiecStare BielanyWawrzyszewWrzecionoWólka Węglowa

Dzielnice Warszawy

BemowoBiałołękaBielanyMokotówOchotaPraga PołudniePraga PółnocRembertówŚródmieścieTargówekUrsusUrsynówWawerWesołaWilanówWłochyWolaŻoliborz