FANDOM

Rondo Ligi Morskiej i Rzecznej

Rondo Ligi Morskiej i Rzecznej (2010)

Światowida i Hanki Ordonówny (skrzyżowanie)

Stan aktualny, widok od ul. Światowida (2017)

Rondo Ligi Morskiej i Rzecznej (kamień pamiątkowy)

Kamień pamiątkowy i kotwica

Rondo Ligi Morskiej i Rzecznej – nieistniejące dziś rondo, które położone było na Nowodworach w dzielnicy Białołęka u zbiegu ulic Światowida i Hanki Ordonówny.

Rondo powstało w 2001 lub 2002 wraz z budową odcinka ul. Hanki Ordonówny od Odkrytej do Strumykowej i budową przedłużenia ul. Światowida od ul. Stefanika.

Nazwa ronda, która została nadana 1 lipca 2004, upamiętniała Ligę Morską i Rzeczną, organizację społeczną międzywojennej Polski mającą na celu propagowanie zagadnień morskich w odrodzonej Ojczyźnie, istniejącą od 1918, a działająca pod tą nazwą od 1930.

Obok ronda 14 czerwca 2008 odsłonięto kamień pamiątkowy z tablicą upamiętniającą Ligę Morską i Rzeczną oraz oryginalna kotwica, która pochodzi z niszczyciela rakietowego ORP Warszawa – okrętu flagowego Polskiej Marynarki Wojennej w latach 1988-2003.

Przebudowa na skrzyżowanieEdytuj

W ramach budowy linii tramwajowej na Nowodwory rondo zostało w 2016 roku przebudowane na skrzyżowanie z torowiskiem tramwajowym. Przebudowę rozpoczęto w nocy z 15 na 16 lipca, kierując objazd przez ul. Strumykową i ul. Odkrytą, a zakończono 22 sierpnia 2016 roku. Kamień pamiątkowy pozostawiono przy skrzyżowaniu w niezmienionym miejscu.

W sieci Wikii

Losuj Wikię