Wikia

Wszystko o Warszawie

Potoki Residence

Dyskusja0
4404stron na Warszawikii
Ten artykuł dotyczy niedawnego, trwającego lub nadchodzącego wydarzenia czy zmiany.
Informacje w nim zamieszczone będą zmieniane lub uzupełniane.
Potoki (nr 6, budowa) 5

Plac budowy od strony północnej (07.2014)

Potoki (nr 6, budowa 8)

Plac budowy od strony ulicy (05.2014)

Potoki Residence – budowane osiedle budynków mieszkalnych, które powstaje w rejonie Potoku na Mokotowie, przy ul. Potoki.

Historycznie w tym miejscu znajdowały się niezabudowane tereny rolne poniżej skarpy wiślanej, znajdujące się w granicach wsi Potok. Informacja o pierwszej planowanej inwestycji w tym rejonie pojawiła się w połowie 2013 roku, zaś pierwsze prace budowlane na terenie inwestycji rozpoczęły się we wrześniu 2013 roku – w tym miejscu powstać ma zespół budynków mieszkalnych, składający się z trzech typów budynków: trzech willi miejskich z apartamentami, czterech budynków bliźniaczych oraz budynku szeregowego, w których znajdą się mieszkania o powierzchni od 53 do 258 metrów kwadratowych. W marcu 2014 roku budowa osiągnęła półmetek, a osiedle ma być gotowe w grudniu, jego inwestorem jest deweloper Nasze Miasteczko.

Osiedle powstaje na terenie objętym uchwalonym w 2008 roku miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – główną oś osiedla będzie stanowić ulica dojazdowa opisana w planie jako 43KDD, o szerokości do 10 metrów, a budynki zlokalizowane zostaną po obu jej stronach, na terenach opisanych jako L8 MNE (MW2) oraz L9 MW2/MN. Mogą nich powstać najwyżej dwupiętrowe, jedenastometrowe budynki mieszkalnej z zachowaniem minimum 60% powierzchni biologicznie czynnej dla działki, z dachami płaskimi lub spadzistymi. Koniec osiedla od strony północnej-wschodniej stanowić będzie inna zaplanowana gminna ulica 20KDD, wzdłuż której wyznaczona została obowiązująca linia zabudowy. Po drugiej stronie tejże ulicy planowane są tereny zielone ze ścieżkami rowerowymi, stawami oraz potokiem.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię