FANDOM

100 7764

Bródno-Podgrodzie nocą

Podgrodzie (lub Bródno-Podgrodzie) - osiedle mieszkalne oraz obszar MSI położone na tak zwanym Starym Bródnie, na osiedlu Bródno, w dzielnicy Targówek. Znajduje się w rejonie ulic Krasnobrodzkiej i Chodeckiej, od wschodu graniczy z Kanałem Bródnowskim. W centrum osiedla znajduje się pętla autobusowa Bródno-Podgrodzie.

Jego nazwa musi wiązać się z istniejącą na pobliskich terenach w X i XI wieku osadą Bródno, więc osiedle jest względem niego podgrodziem.

Obszar, na którym mieści się dzisiejsze osiedle, został przyłączony do Warszawy w latach 50. XX wieku, wcześniej znajdowała się tu wieś Bródno. Zabudowa zaczęła się w latach 70., stary układ ulic zaczął zastępować nowy - najwcześniej powstały ulice Chodecka i Łojewska. Nowymi ulicami najpierw pojechała linia autobusowa 169, później także 120. 30 lipca 1988 roku uruchomiono kraniec autobusowy Bródno-Podgrodzie.

Zasięg obszaru MSI jest dużo większy od zasięgu osiedla i obejmuje także Park Leśny Bródno oraz Centrum Handlowe Marki. Granice obszaru wyznaczają ulice Radzymińska, Bystra, Kondratowicza, Chodecka, Krasnobrodzka, Toruńska oraz wschodnia granica miasta.

Obszary Targówka wg Miejskiego Systemu Informacji

BródnoElsnerówPodgrodzieTargówek FabrycznyTargówek MieszkaniowyUtrataZacisze

W sieci Wikii

Losuj Wikię