FANDOM

Piotr Paweł Skubiszewski (ur. 1 maja 1979 w Wieluniu) – politolog, polityk lewicowy, radny dzielnicy Ursynów w latach 2002-2014, przewodniczący stowarzyszenia Otwarty Ursynów.

W 2004 roku z niepowodzeniem startował do Parlamentu Europejskiego z list SdPL. Następnie w 2007 roku odniósł kolejną porażkę, kandydując z list tego samego ugrupowania do Sejmu RP.

W latach 1998 - 2003 studiował nauki polityczne na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W 2006 skończył podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej z zakresu zarządzania europejskimi inwestycjami w samorządzie terytorialnym oraz odbył staż w Parlamencie Europejskim w ramach Francis Vals Fund. Stypendysta Chevening/Hansard Society Research Scholarship w London School of Economics.

W latach 1999-2004 był członkiem Sojuszu Lewicy Demokratycznej (SLD), gdzie m.in. pełnił rolę przewodniczącego Stowarzyszenia Młodej Lewicy Demokratycznej (SMLD) w Warszawie i Federacji Młodych Socjaldemokratów (FMS) na Mazowszu. W latach 2004-2011 członkiem Socjaldemokracji Polskiej (SDPL), gdzie w latach 2004-2007 sprawował funkcję przewodniczącego Stowarzyszenia Młoda Socjaldemokracja (SMS).

W latach 2002-2014 wybierany na radnego dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy. W latach 2011-2014 pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Architektury, Budownictwa, Strategii Rozwoju i Ekologii w Radzie Dzielnicy Ursynów oraz funkcję Przewodniczącego Klubu Radnych Stowarzyszenia Nasz Ursynów. W rankingach www.ursynow.org.pl zajął dwukrotnie miejsce w trójce najlepszych radnych Rady Dzielnicy Ursynów (odpowiednio kadencji 2006-2010, 2010-2014). Został wybrany na radnego kadencji 2014-2018, ale zrzekł się mandatu w pierwszych dniach urzędowania[1].

W 2017 został przewodniczącym stowarzyszenia Otwarty Ursynów.

Przypisy Edytuj

  1. Zmiana władzy na Ursynowie. Warszawa.pl, dostęp: 21 maja 2017

LinkiEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię