FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy parku. Zobacz też: Ulica Kusocińskiego.
Park Kusocinskiego

Boisko i fort w parku

Park im. Janusza Kusocińskiego – ok. 5,5-hektarowy park położony w północnym Śródmieściu, w obszarze Nowe Miasto. Jego teren wyznaczają ulice Bonifraterska, Słomińskiego i Międzyparkowa.

Park Kusocińskiego powstał w latach 60. XX wieku, poprzez wyodrębnienie z parku Traugutta. Z założenia miał być parkiem sportowym dla dzieci i młodzieży, dlatego na jego terenie powstały obiekty takie jak boisko do gry w piłkę nożną, korty tenisowe i inne. Centralnym punktem parku jest fort Traugutta.

Patronem parku jest Janusz Kusociński – polski lekkoatleta, złoty medalista olimpijski w biegu na 10000 m. Rozstrzelany w 1940 roku przez Gestapo w Puszczy Kampinoskiej, w pobliżu miejscowości Palmiry, w ramach akcji AB, mającej na celu eksterminację polskiej inteligencji. Obecnie pochowany na cmentarzu w Palmirach.

Park jest dobrze skomunikowany ze wszystkimi dzielnicami miasta – głównie dzięki sąsiedztwu stacji metra Dworzec Gdański. W okolicy znajduje się również linia kolejowa ze stacją Warszawa Gdańska, a park otaczają ze wszystkich stron linie tramwajowe.

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię