Fandom

Warszawikia

Park Znicza

5356 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy parku. Zobacz też: Ulica Znicza.
Park znicza1.jpg

Fontanna w Parku Znicza

Park Znicza położony jest na Pradze Południe, w rejonie Grochów, w kwartale ulic: Znicza, Łukiskiej, Bełżeckiej i Filomatów. Został on utworzony w latach 50., na osiedlu założonym w miejscu dawnego Fortu XI Grochów. Na powierzchni 1,8 ha o kształcie latawca wytyczono dwie aleje: główną i owalną. Wzdłuż alei głównej posadzono topole. W parku stanął pomnik Poległym za Ojczyznę.

Z biegiem lat park niszczał. W 2007 roku podjęto decyzję o rewitalizacji obiektu, remont ukończono 13 listopada 2008 roku. Obiekt ogrodzono i oświetlono, utworzono dwa place zabaw: dla maluchów i starszych dzieci oraz fontannę. Powstały nowe ławki, pergole, ukształtowano teren (w tzw. falujące pryzmy), a alejki zostały wybrukowane. Na wniosek mieszkańców okolicznych osiedli zachowano kilka krzewów z gatunku lilak pospolity oraz zwiększono liczbę drzew.

W 2014 roku pojawiła się propozycja, aby park otrzymał imię gen. Stanisława Sosabowskiego.

CiekawostkiEdytuj

  • Podświetlana parkowa fontanna ma kształt tarczy zegarowej, a wypływająca woda jest zgodna z aktualną godziną.

Linki zewnętrzneEdytuj

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię