FANDOM

Park Kepa Potocka

Park Kępa Potocka przy południowym końcu kanałku

Park Kępa Potocka – rozległy obszar zieleni i teren rekreacyjno-wypoczynkowy położony w dzielnicach Żoliborz i Bielany. Ograniczają go ulice Wybrzeże Gdyńskie (od wschodu), Krasińskiego (od południa) i Gwiaździsta (od zachodu i północy). Aleja Armii Krajowej dzieli go na dwie połączone ze sobą części. Został założony w latach 60. XX wieku na terenach między Wisłą a jej starorzeczem, które jeszcze przed wojną oddzielało od Marymontu wyspę Kępa Potocka. Projektantami założenia byli Karol Kozłowski i Elżbieta Jankowska.

Kanałek pl zabaw

Plac zabaw w pobliżu północnego krańca kanałku

Trąbalski

Zjeżdżalnia w formie słonia na placu zabaw przy kanałku. Formą nawiązuje do słonia, który stał na placu zabaw w pobliskim lesie Bielańskim w latach 50–80

Centralnym elementem parku jest starorzecze Wisły, nazywane przez okolicznych mieszkańców kanałkiem. Dookoła niego wytyczono alejki dla pieszych, ustawiono ławki i utworzono ścieżki rowerowe. Na terenie parku znajduje się też niewielki pawilon z punktem gastronomicznym i plac zabaw dla dzieci. Część parku zajmują ogródki działkowe.

Nazwa parku wzięła się od Kępy Potockiej – wyspy-łachy, która niegdyś istniała na Wiśle w miejscu parku. Połączenie ze stałym lądem Kępa otrzymała w latach 40. XX wieku – wtedy w naturalny sposób dzisiejszy kanałek stał się starorzeczem.

Dojazd do parku zapewnia położona w niewielkiej odległości stacja metra Plac Wilsona, a także linie autobusowe zatrzymujące się w zespołach Barszczewska, Centrum Olimpijskie, Most Grota Roweckiego lub Gwiaździsta.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię